کد خبر: ۱۴۷۹۶۵
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۰ - ۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - 2017April 08
متاسفانه پوشش بیمه ای برای بیماران روان درمان هیچ جایگاهی ندارد و بیماران دچار مشکلات و هزینه‌های بسیاری می‌شوند

شفا آنلاین>سلامت> مدیر گروه بالینی دانشکده علوم رفتاری و سلامت روان نسبت به بی‌توجهی سازمانهای بیمه‌گر درباره عدم پوشش داروهای روان درمانی بیماران گلایه کرد و گفت: مردم بدانند هرگز نمی‌توان افسردگی را به طور کامل ریشه کن کرد، زیرا زندگی با مشکلات و افسردگی همراه است.

به گزارش شفا آنلاین، بنفشه قرائی در نشست خبری به مناسبت روز جهانی 18 فروردین که سازمان بهداشت جهانی آن را با محور افسردگی(Depression) و با شعار «بیا در مورد افسردگی حرف بزنیم» نامگذاری کرده است، اظهار داشت: متاسفانه پوشش بیمه ای برای بیماران روان درمان هیچ جایگاهی ندارد و بیماران دچار مشکلات و هزینه‌های بسیاری می‌شوند.

مدیر گروه بالینی دانشکده علوم رفتاری و سلامت روان(mental health) به روش‌های کاهش افسردگی و کنترل آن نیز اشاره کرد و گفت: اعتیاد، ورزش نکردن و کمبود روابط اجتماعی از مهمترین عوامل ثابت ماندن افسردگی است.

قرائی تصریح کرد: همچنین مردم بدانند هرگز نمی‌توان افسردگی را به طور کامل ریشه کن کرد، زیرا زندگی با مشکلات، غم و افسردگی همراه است و مهم این است که افراد افسردگی خود را کنترل کنند تا به اضطراب و بیماری حاد روان تبدیل نشود.

برچسب ها: افسردگی ، اعتیاد ، اضطراب
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: