کد خبر: ۱۴۷۷۶۵
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۰ - ۱۷ فروردين ۱۳۹۶ - 2017April 06
سازمان غذا و دارو در پی تغییر قانون سال 1334 مربوط به نظارت بر مواد خوراکی ، آشامیدنی ، دارویی و آرایشی و بهداشتی است و پیش نویس جدید آن طی چند روز گذشته تدوین شده است
شفا آنلاین>سلامت>دبیر بیستمین سمینار دانشجویان داروسازی کشور گفت: سازمان غذا و دارو در پی تغییر قانون سال 1334 مربوط به نظارت بر مواد خوراکی ، آشامیدنی ، دارویی و آرایشی و بهداشتی است و پیش نویس جدید آن طی چند روز گذشته تدوین شده است.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر محمدمهدی مجاهدیان روز پنجشنبه در نشست خبری این سمینار افزود: در جلسه ای با نمایندگان دانشجویان داروسازی(Pharmacy) گذاشته ، نظرات این نمایندگان نیز در این پیش نویس اعلام شده است.

وی تصریح کرد: این پیش نویس جدید در حال حاضر نیز در حال جمع آوری نظرات کارشناسان حوزه های مختلف دارویی است.

مجاهدیان اضافه کرد: قانون سال 1334 مربوط به نظارت بر مواد خوراکی ، آشامیدنی ، دارویی و آرایشی و بهداشتی، بسیار قدیمی و مربوط به بیش از 60 سال پیش است و معضلات زیادی مانند مساله «به ارث رسیدن داروخانه» در آن وجود دارد ؛ اکنون با تدوین پیش نویس قانون محصولات سلامت محور، این مشکلات برطرف می شود.

**اجرای مقدمات برای گذراندن طرح های دانشجویی در حوزه صنعت
دبیر بیستمین سمینار دانشجویان داروسازی کشور گفت: برای اینکه دانشجویان وارد صنعت دارسازی شوند با سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی کشور تعاملاتی داشتیم و مقدماتی در حال اجرا است تا دانشجویان بتوانند طرح های خود را در حوزه صنعت بگذرانند.

مجاهدیان افزود: در مقابل پذیرش هر چهارهزار و 700 دانشجوی پزشکی ، یکهزار و 500 دانشجوی داروسازی پذیرش می شود که به معنای سه پزشک در مقابل یک داروساز است. اگر برای آینده شغلی دانشجویان داروسازی خوب برنامه ریزی نشود، ممکن است مشکلاتی مانند افسردگی(Depression) - ناشی از نیافتن شغل متناسب با تحصیل خود - گریبانگیر آنان شود.

وی با اشاره به تاسیس دانشکده های جدید داروسازی تاکیدکرد: باید همگام با افزایش مراکز آموزشی به رشد تجهیزات آموزشی نیز توجه داشت.

**برگزاری سمینار دانشجویان داروسازی کشور
دبیر بیستمین سمینار دانشجویان داروسازی کشور گفت: این سمینار از سال 73 هرساله در یکی از دانشکده های داروسازی کشور برگزار می شود.

مجاهدیان ، برگزاری چهار مدرسه فصلی برای دانشجویان داروسازی اقصی نقاط کشور و برگزاری تورهای بازدید از کارخانه های دارویی را از جمله فعالیت های دبیرخانه این سمینار عنوان کرد و گفت: همچنین دو شماره نشریه اختصاصی این سمینار با عنوان «نشریه ژنریک» منتشر شده که با همان دو شماره جزو 10 نشریه برتر وزارت بهداشت قرار گرفتیم.

وی ادامه داد: همچنین دو کمیته در زمینه های آموزش داروسازی و حقوق و قوانین داروسازی در دبیرخانه سمینار تشکیل شده که نتایج فعالیت این کمیته ها در روزهای برگزاری سمینار اعلام خواهد شد.

**پنل های سمینار دانشجویان داروسازی سراسر کشور
دبیر بیستمین سمینار دانشجویان داروسازی کشور گفت: پنل های بیستمین سمینار دانشجویان داروسازی کشور در دو حیطه صنعت و بالینی برگزار می شود.

مجاهدیان افزود: 903 خلاصه مقاله به زبان انگلیس به دبیرخانه بیستمین سمینار دانشجویان داروسازی کشور ارسال که از این تعداد 470 خلاصه مقاله پذیرفته شد؛ 400 مقاله در این سمینار به صورت پوستر و 70 مقاله به صورت شفاهی ارائه خواهد شد.

وی اظهار داشت: مقاله ها در دو حیطه صنفی و آموزشی در محورهای گوناگون مانند فارماکگنوزی، سم شناسی، مدیریت و اقتصاد دارو و حقوق و قوانین در داروسازی است.

وی، برگزاری برنامه بازآموزی برای یکصد دانش آموخته داروسازی و برگزاری نمایشگاه آثار فرهنگی دانشجویان داروسازی سراسر کشور را از دیگر برنامه های بیستمین سمینار دانشجویان داروسازی کشور عنوان کرد و گفت: همچنین پنل های نظام دارویی ایران، آینده شغلی و تحلیل صنعت دارویی ایران برگزار می شود.

دبیر بیستمین سمینار دانشجویان داروسازی کشور گفت: علاوه براین چندکارگاه آموزشی از جمله کارگاه مقررات ثبت دارو در ایران، بازاریابی در داروسازی و سمیت داروهای گیاهی برگزار خواهد شد.

مجاهدیان یادآور شد: بیستمین سمینار دانشجویان داروسازی کشور از 23 تا 25 فروردین ماه جاری در هتل المپیک تهران برگزار می شود و میزبان 800 دانشجو و یکصد استاد داروسازی از سراسر کشور خواهد بود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: