کد خبر: ۱۴۷۷۱۷
تاریخ انتشار: ۰۵:۱۵ - ۱۸ فروردين ۱۳۹۶ - 2017April 07
شرکتی به نام Cardiio نوعی اپلیکیشن برای تلفن همراه به نام Cardiio Rhythm تولید کرده که میتواند با کمک دوربین آن و نگاه کردن به پوست فرد، نامنظمی ضربان دهلیز را تشخیص دهد.

شفا آنلاین:یکی از نامنظمی ها یا آریتمی های قلبی فیبریلاسیون دهلیزی است. در این نامنظمی، انقباضات دهلیز بصورت نامنظم و سریع است.


به گزارش شفا آنلاین:این به نوبه خود میتواند موجب ضربان نامنظم کل قلب و در نتیجه مشکلاتی مانند ایجاد لخته در قلب و بروز سکته قلبی حادث میشود. تشخیص این بیماری همیشه به راحتی امکانپذیر نیست چون این نامنظمی در ضربان، خودش هم نامنظم است و بصورت اتفاقی و گاهگاهی ایجاد میشود.

شرکتی به نام Cardiio نوعی اپلیکیشن برای تلفن همراه به نام Cardiio Rhythm تولید کرده که میتواند با کمک دوربین آن و نگاه کردن به پوست فرد، نامنظمی ضربان دهلیز را تشخیص دهد. این اپلیکیشن میتواند با نگاه کردن به تصویر صورت افراد از راه دور و یا با نگاه کردن به پوست انگشت فرد وقتی وی انگشتش را بر روی دوربین تلفن همراه میگذارد میزان خونی را که در هر ضربان از قلب خارج میشود محاسبه کند.

این محاسبه با بررسی تغییرات در رنگ پوست انجام میشود. رنگ پوست برحسب خونی که در آن است مرتبا در حال تغییر است ولی این تغییر با چشم ما قابل دیدن نیست. در فیبریلاسیون دهلیزی میزان خون خروجی از قلب دائما تغییر میکند و این موجب تغییرات خفیف در رنگ پوست میشود. این تغییرات به توسط دوربین تلفن همراه دیده شده و به توسط اپلیکیشن محاسبه میگردد.

در بررسی های انجام شده بر روی این اپلیکیشن در دانشگاه چینی هنگ کنگ بر روی بیش از یک هزار بیمار دقت این اپلیکیشن حدود 95 درصد تخمین زده شده است.

دکتر مهرداد منصوری

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: