کد خبر: ۱۴۷۰۹۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۰ - ۱۱ فروردين ۱۳۹۶ - 2017March 31
احتمال انتقال صرع در بارداری از طریق ژنتیک ۱۰ تا ۲۰ درصد است که اگر مادر به این بیماری مبتلا باشد ریسک ابتلای کودک به بیماری بیشتر خواهد بود.
شفا آنلاین>سلامت>صرع در پزشکی به مجموعه ای از اختلال های عصبی مزمن میگویند که بصورت بلند مدت میباشد و مشخص شدنش با حمله صرعی صورت میگیرد.

به گزارش شفا آنلاین،حمله صرعی امکان دارد بصورت تقریبی غیر قابل شناسایی و بسیار خفیف باشد یا اینکه لرزش شدیدی را با خود داشته و بصورت طولانی مدت انجام بگیرد.

معاون پژوهشی انجمن صرع ایران گفت: احتمال انتقال صرع در بارداری(Pregnancy) از طریق ژنتیک ۱۰ تا ۲۰ درصد است که اگر مادر به این بیماری مبتلا باشد ریسک ابتلای کودک به بیماری بیشتر خواهد بود.

غلامرضا زمانی معاون پژوهشی انجمن صرع(Epilepsy) ایران در خصوص میزان شیوع بیماری صرع در خانم‌ها و آقایان توضیح داد: بیماری صرع به دو گروه طبقه  بندی می شود، گروه اول بیمارانی که از اشکالات ساختاری و ساختمانی مغز رنج می‌برند و گروه دوم دسته‌ای از بیماران هستند که به دلیل ژنتیکی دچار بیماری صرع شده‌اند اما در مجموع شیوع این بیماری در خانم‌ها و آقایان تفاوتی ندارد و فقط مدل‌های شیوع این بیماری متفاوت است.

وی افزود: به طور کلی نیم تا یک درصد از افراد جامعه ما دچار بیماری صرع هستند، اما این موضوع نیز بستگی به شرایط جامعه دارد به طور مثال در مکان‌هایی که آمار تصادفات بالاست میزان شیوع این بیماری نیز بیشتر است.

زمانی ادامه داد: متاسفانه آمار دقیقی از مبتلایان به این بیماری در کشور موجود نیست و برخی از مزدم جامعه مایل نیستند بیماری آن‌ها در جایی ثبت شود. در سایر کشورهای سازمان‌های بیمه و شرکت‌های دارویی نقش اساسی در خصوص ثبت آمار بیماران ایفا می‌کنند اما متاسفانه این موضوع در کشور ما رعایت نشده است.

معاون پژوهشی انجمن صرع ایران گفت: آمار این بیماری در کودکان زیر سه سال به سه درصد می‌رسد و در افراد سالمند نیز شاهد افزایش آمار هستیم و جنبه‌های ژنتیکی و اکتسابی در بروز این بیماری نقش اساسی دارند که در کشور ما نیز به دلیل فراوانی ازدواج‌های فامیلی و نداشتن اطلاعات دقیق بیشترین دلیل ابتلا به این بیماری از طریق ژنتیک است.

زمانی در پایان گفت: یکی از مهم‌ترین روش‌ها در مورد بیماری صرع، پیشگیری از این بیماری است که این موضوع سبب کاهش بار درمانی بر خانواده‌ها و جامعه خواهد شد. احتمال انتقال صرع در یک بارداری از طریق ژنتیک ۱۰ تا ۲۰ درصد است و اگر مادر به این بیماری مبتلا باشد ریسک ابتلای کودک به بیماری بیشتر خواهد بود. همچنین نوع تشنج نیز در انتقال این بیماری تاثیرگذار خواهد بود.
برچسب ها: صرع ، بارداری ، ژنتیک
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: