کد خبر: ۱۴۷۰۲۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۵ - ۱۰ فروردين ۱۳۹۶ - 2017March 30
زالی، عامل بروز بیماری صرع را ژنتیکی ، مادرزادی ، بیماری های ساختاری خود مغز؛ مشکلات جنینی و حین زایمان(giving birth) عنوان کرد و گفت: این موارد از جمله علل بروز صرع هستند و درمان هم بر اساس علت بروز آن انجام می شود که در حدود ۴۰ تا ۷۰ درصد موارد با انجام اقدامات مبتلا به تشخیصی علت صرع معلوم نمی شود که به عنوان علل صرع با منشا ناشناخته هستند.
شفا آنلاین>سلامت>برخی افراد ادعا می کنند که بیماری صرع به دلیل تسخیر ارواح و جن زدگی اتفاق می افتد و دلیل اصلی این بیماری تسخیر ارواح است اما به گفته رئیس کل سازمان نظام پزشکی بیماری صرع یک بیماری ارگانیک است و امکان درمان را دارد که در حوزه درمان این بیماری باید تلاش جدی صورت پذیرد.

به گزارش شفا آنلاین،علیرضا زالی رئیس کل سازمان نظام پزشکی(Medical System) با اشاره به اینکه اخیرا یک مطالعه دقیق اپیدمیولوژیک برای استخراج آمار تعداد مبتلایان به صرع(Epilepsy) در حال انجام است، گفت: تا چند ماه آینده آمار دقیق در این زمینه حاصل می شود. بطور نسبی، بین ۸۰۰ هزار تا یک میلیون بیمار مصروع در کشور داریم.
 البته بسیاری از کشورها با انجام بحث هایی در زمینه مداخلات کاهش زایمان های سخت و مسائل ژنتیکی، توانسته اند این آمار را کاهش دهند.
 تقریبا هر کس تا سن ۸۰ سالگی یکبار حمله تشنجی را تجربه می کند و حدود ۵ درصد آمار ها این موضوع را نشان می دهد اما این به معنای صرع نیست و منظور از بیماری صرع حملات تکرار شونده است.

 عامل بروز بیماری صرع ریشه ژنتیکی ، مادرزادی ،  بیماری های ساختاری خود مغز؛ مشکلات جنینی و حین زایمان(giving birth) می باشد. این موارد از جمله علل بروز صرع  هستند و درمان هم بر اساس علت بروز آن انجام می شود که در حدود ۴۰ تا ۷۰ درصد موارد با انجام اقدامات مبتلا به تشخیصی علت صرع معلوم نمی شود که به عنوان علل صرع با منشا ناشناخته هستند.
 اگر فرد مبتلا به صرع از ابتدا درمان را به طور منظم انجام دهد این شانس را دارد که در سال های آتی نیاز به دارو نداشته باشذ این مورد در کشور ما کم رعایت می شود زیرا افراد یا دارو را بصورت نامنظم می خورند یا دستورات دارویی را خوب اجرا نکرده بنابراین زمان درمان طولانی شده و درمان سخت می شود.

 طبق آمار جهانی اگر ظرف سه تا پنج سال دارو به طور منظم مصرف شود تا ۷۰ درصد این امکان وجود دارد که فرد مبتلا در ادامه عمر خود نیاز به درمان نداشته باشد.

ازسوی دیگر بررسی ها نشان می دهد ۸۰ تا ۹۰ درصد افراد مبتلا به صرع درمان می شوند و تنها ۱۰ تا ۲۰ درصد مبتلایان با وجود استفاده از داروهای جدید یا روش های نوین چند دارویی ،مقاوم به درمان می شوند که موضوع مهم و قابل توجهی است و باید نسل جدید داروهای ضد تشنج و روشهای درمان جراحی را که جایگاه ممتازی دارد در مورد این بیماران به کار برد که بیش از ۷۰ درصد احتمال بهبودی در این بیماران وجود دارد.
البته باید توجه داشت که محرومیت های اجتماعی و شغلی کیفیت زندگی این افراد را تحت تاثیر قرار می دهد.تسخیر ارواح و جن زدگی موارد خرافه ای در خصوص این بیماری است زیرا صرع یک بیماری ارگانیک است که قابلیت درمان دارد و فرد می تواند به زندگی طبیعی خود بازگشته و حتی ازدواج کرده و صاحب فرزند هم شود. افراد مبتلا به صرع اکثر فعالیت های شغلی را می توانند انجام دهند و محدودیت های جهانی شغلی به جز خلبانی درخصوص این بیماری برداشته شده است.
 افراد مبتلا به صرع به شرط تایید پزشک معالج و درمان مستمر تحت شرایط خاص می توانند رانندگی کنند که البته هنوز  در کشور ما پروتکلی درخصوص گواهینامه گرفتن برای این افراد وجود ندارد.
دراین  میان ،انجمن صرع ایران در یک کار بزرگ ملی به انجمن بین المللی صرع ملحق شده است تا بتواند کارهای بیشتری را در خصوص این بیماری برای افراد مبتلا انجام دهد. اگر فرهنگ مصرف منظم دارو در خصوص این بیماران رعایت شود به درمان کمک کرده و خود مبتلایان نیز باید مراقبت های اجتماعی از جمله گرسنگی و بی خوابی را مد نظر داشته باشند زیرا با هر حمله جدید تشنجی،  مغز وارد یک چرخه معیوب شده و سلول ها آسیب می بینند و همین سازو کار ثانویه منجر به بروز صرع می شود.
برچسب ها: صرع ، تشنج ، زایمان
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: