کد خبر: ۱۴۶۸۷۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۰ - ۰۸ فروردين ۱۳۹۶ - 2017March 28
در هفته اول سال 1396 بیشترین میزان پیوند عضو نسبت به مدت مشابه سال های گذشته انجام شده است و با توجه به پیچیدگی عمل پیوند، این آمار نشانه آمادگی بالای کادر پزشکی و حضور فعال آنها در بیمارستان‌ها در این ایام نوروز بوده است
شفا آنلاین>سلامت>رئیس مرکز مدیریت پیوند و بیماران خاص وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در هفته اول فروردین امسال 38 پیوند عضو در کشور انجام شد که 17 مورد آن از مرگ مغزی بوده است.

به گزارش شفا آنلاین، سید محمد کاظمینی افزود: در این مدت 26 مورد پیوند کلیه، 11مورد پیوند کبد و یک مورد پیوند قلب(Heart transplant) در بیمارستان‌های کشور انجام شد.

وی گفت: بیشترین پیوند کلیه در تهران و بیشترین پیوند کبد در شیراز انجام شده است. که از این موارد، همه پیوندها از مبتلایان مرگ مغزی(Brain death) بودند و 80 درصد آنان به علت سانحه رانندگی فوت کرده‌ بودند.

کاظمینی درباره فعالیت بخش های پیوند کشور و واحدهای فراهم آوری اعضای پیوندی گفت: در هفته اول سال 1396 بیشترین میزان پیوند عضو نسبت به مدت مشابه سال های گذشته انجام شده است و با توجه به پیچیدگی عمل پیوند، این آمار نشانه آمادگی بالای کادر پزشکی و حضور فعال آنها در بیمارستان‌ها در این ایام نوروز بوده است.

به گفته وی، تیم پیوند متشکل از پزشکان متخصص، دستیاران، پرستاران و کارکنان اتاق عمل است.

رئیس مرکز مدیریت پیوند عضو وزارت بهداشت گفت: بخش های پیوند عضو در روزهای پایانی سال 1395 نیز فعالیت داشتند که در این آمار گنجانده نشده است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: