کد خبر: ۱۴۶۸۵۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۰ - ۰۸ فروردين ۱۳۹۶ - 2017March 28
از موارد مصرف سنبل الطیب در درمان بی قراری، اختلالات خواب، استرس و اضطراب است
شفا آنلاین>تغذیه>آویشن در درمان سرفه، برونشیت، رفع التهاب های مخاط مجاری تنفسی موثر است، ولی چنانچه بیش از حد مصرف شود باعث حساسیت های پوستی می شود.

به گزارش شفا آنلاین،معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی فسا در مورد موارد مصرف، عوارض ناشی از مصرف بیش از حد، مصرف در دوران بارداری(Pregnancy) و شیردهی، تداخل گیاه دارو، موارد احتیاط و موارد منع مصرف 3 گیاه دارویی آویشن، سنبل الطیب و زنجبیل گفت: موارد مصرف آویشن در درمان سرفه، برونشیت(Bronchitis)، رفع التهاب های مخاط مجاری تنفسی و خلط آور است ولی چنانچه بیش از حد مصرف شود باعث حساسیت های پوستی می شود.

مصرف آویشن در دوران حاملگی ممنوع است ولی  در دوران شیردهی با احتیاط می تواند مصرف شود. در صورت وجود سنگ مثانه با احتیاط می تواند مصرف شود. ولی باید به یاد داشت از مصرف برگ و ساقه گیاه خودداری شود. مصرف روغن فرار آن به صورت خوراکی ممنوع است. در بیماری های کبدی و کلیوی نیز نباید مصرف گردد.

دکتر صفورا محبی در مورد گیاه دارویی سنبل الطیب خاطرنشان کرد : از موارد مصرف سنبل الطیب در درمان  بی قراری، اختلالات خواب، استرس(Stress) و اضطراب است ولی چنانچه بیش از حد مصرف شود باعث عوارض گوارشی، سردرد، بی قراری، بیخوابی، حساسیت پوستی، میدریازیس و  اختلال عملکرد قلبی می شود. مصرف سنبل الطیب در دوران حاملگی و شیردهی باید با احتیاط  باشد. تداخل  سنبل الطیب با داروی آهن است. در هنگام رانندگی و انجام کارهایی که نیاز به دقت دارند باید با احتیاط مصرف کرد. ولی در بیماران اسکیزوفرنی و کودکان  زیر 14 سال ممنوعیت مصرف دارد.

وی در مورد گیاه دارویی زنجبیل افزود : موارد مصرف زنجبیل در کاهش اشتها، اختلالات گوارشی،  ضد نفخ است ولی عوارض ناشی از مصرف بیش از حد آن می تواند نفخ شکم، سوزش سر دل، آریتمی قلبی، واکنش های حساسیتی باشد. مصرف 6 گرم از پودر خشک آن می تواند باعث سوراخ شدن دستگاه گوارش شود. مصرف در دوران حاملگی ممنوع است ولی در دوران شیردهی با احتیاط می تواند مصرف شود. زنجبیل با داروهای ضد انعقاد تداخل دارد. در اختلالات قلبی عروقی، در افراد دریافت کننده داروهای ضد انعقاد باید با احتیاط مصرف شود. ولی در سنگ کیسه صفرا و در بیماران مستعد خطر خونریزی ممنوع است.

برچسب ها: آویشن ، زنجبیل ، بارداری
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: