کد خبر: ۱۴۶۶۷۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۵ - ۰۶ فروردين ۱۳۹۶ - 2017March 26
در زمینه دارو گام‌های خوبی به ویژه در راستای اقتصاد مقاومتی برداشته شد به گونه‌ای که با اهمیت دادن به تولید داخل، ۹۵ درصد داروهای مورد نیاز کشور در داخل تولید می‌شود
شفا آنلاین>سلامت>قربانی با بیان اینکه هم اکنون ۵ درصد داروهای مصرفی وارداتی است، گفت: وضعیت دارویی در کشور از ۹۲ تا به امروز رو به بهبود بوده و در واردات دارو حدود سه میلیون دلار صرفه جویی صورت گرفته است.

به گزارش شفا آنلاین، محمد حسین قربانی دربارهٔ وضعیت دارویی در کشور، افزود: در زمینه دارو(medicine) گام‌های خوبی به ویژه در راستای اقتصاد مقاومتی برداشته شد به گونه‌ای که با اهمیت دادن به تولید داخل، ۹۵ درصد داروهای مورد نیاز کشور در داخل تولید می‌شود.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: باید همه تلاش‌ها در زمینه تولید داروها به سمتی پیش رود که علاوه بر تأمین نیاز داخل بتوانیم این کالاها را به کشورهای دیگر صادر کنیم تا ارزآوری برای کشور به همراه داشته باشد.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برای صادرات(Export) تولیدات دارویی باید به کیفیت این محصولات نیز بیش از گذشته اهمیت دهیم تا بتواند در بازار رقابت مؤثر واقع شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با یادآوری ۵ درصد داروهای وارداتی که هنوز در داخل تولید نشده‌اند، تصریح کرد: تقریباً حجم بالایی از ارزش ریالی و ارزش ارزی کشور را این ۵ درصد واردات دارو به خود اختصاص داده است لذا باید تلاش زیادی در راستای تولید داخلی این داروها صورت گیرد و با توجه به ورود شرکت‌های مختلف در حوزه دارو، این آمادگی در کشور وجود دارد تا حجم بالایی از داروها را در کشور تولید کنیم.

وی یادآور شد: اکنون وضعیت دارویی در کشور از سال ۹۲ تا به امروز بسیار بهتر شده است تاجایی که تقریباً در واردات دارو حدود ۳ میلیون دلار صرفه جویی صورت گرفته است، در گذشته شرکت‌های بزرگ دارویی به هر نحوی مجوز واردات دارو اخذ می‌کردند اما در حال حاضر کنترل خوبی در این حوزه صورت گرفته است.

قربانی گفت: باید روند تولیدات دارویی در کشور ادامه داشته باشد و واردات دارویی به کشور باید با نگاه ضرورت‌ها و حمایت از تولید داخل صورت گیرد.

برچسب ها: دارو ، صادرات ، مجلس
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: