کد خبر: ۱۴۶۶۳۸
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۵ - ۰۵ فروردين ۱۳۹۶ - 2017March 25
عضو هیات مدیره سازمان نظام پزشکی تهران درگفتگو با شفاآنلاین:
شفاآنلاین :عضو هیات مدیره نظام پزشکی تهران بزرگ گفت: اگر روزی رئیس سازمان نظام پزشکی شوم از حقوق حقه مردم و پزشکان به طور قاطع دفاع می کنم و میز و جایگاهم را فدای خدمت به مردم و پزشکان خواهم کرد.

دکتر ایرج خسرو نیا،درگفتگو با خبرنگار شفاآنلاین ،ضمن بیان این مطلب و در پاسخ به این سوال که اگر شما رئیس سازمان نظام پزشکی باشید چه اقداماتی ازاولویت هایتان خواهد بود، گفت: من سعی می کنم با وزارت بهداشت و درمان یک همزیستی مسالمت آمیز داشته باشم. ولی در عین حال در مواقعی که ببینم وزارت بهداشت یا هردستگاه وسازمانی، قدم هایی در جهت خلاف مصالح جامعه پزشکی بر  دارد جلویش می ایستم.

وی تأکید کرد: به دنبال میز هم نیستم که جامعه پزشکی را به خاطر آن رها کنم.بلکه میز را رها می کنم اما از جامعه پزشکی دفاع می کنم.متاسفانه الان هر کس از هر جایی برعلیه جامعه پزشکی کلیپ و شعر و... می دهد و در نشریات و رسانه ها حرف های ناشایستی زده می شود و این وظیفه وزارت بهداشت و درمان و سازمان نظام پزشکی است که از افرادی که حیثیت جامعه پزشکی را خدشه دار می کنند شکایت کرده و موضوع را تا حصول نتیجه نهایی پیگیری نماید وبه سرانجام برساند.

رئیس جامعه  متخصصین داخلی کشور افزود: بنابراین من میز و جایگاهم را فدای مردم و جامعه پزشکی می کنم و سعی می کنم از حقوق حقه پزشکان و همچنین مردم دفاع کنم.

دکتر خسرونیا اظهار کرد: در حال حاضر حدود 70 درصد جامعه پزشکی از لحاظ مالی وضعیت مناسبی ندارند یعنی اگر صبح تا شب در مطب کار نکنند ممکن است بعد از یکی دو ماه بدهکار شوند .ولی مردم فکر می کنند که هر کسی که پزشک است وضعیت مالی مناسبی دارد  ویا ثروتمند است .در صورتی که بررسی ها نشان داده  حدود 60 تا 70 درصد جامعه پزشکی را پزشکان عمومی تشکیل می دهند که وضعیت مالی مناسبی ندارند.

وی بیان کرد: پزشکان اطفال، داخلی و عفونی هم 10 تا 15 درصد جامعه پزشکی را تشکیل می دهند و باید از این گروه ها در مقابل هجمه های بی انصافانه و همچنین ظلم های مضاعفی که از طرف دولت به آنها می شود دفاع کرد.

وی گفت: برای مثال من به عنوان یک متخصص داخلی باید مالیاتم را 3، 4 برابر دوسال قبل بدهم، هزینه های بیمه تأمین اجتماعی را باید بدهم، مخارج و کرایه مطب را باید پرداخت کنم، همه هزینه ها 3 ،4 برابر ،چهار سال گذشته شده است اما آیا درآمد من 3، 4 برابر شده؟ بنابراین اینها ظلم هایی است که به بخشی از جامعه پزشکی وارد می شود و باید در برابر آنها دفاع کرد.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
رضوانيه صالحى
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۳
0
0
سلام اقاى دكتر من موافق نظر جنابعالى هستم و بايد يك فكر كلى براى تمام همكارانى كه در امرار معاش روزانه درمانده اند و هيچ جايى هم استخدام نبوده و عمرى را در جنگ و جبهه ها گذراندهاند بشود اين كه فقط به صرف پزشك بودن با سيلى صورت سرخ مى كنند نمى شود رها شوند همكاران عزيز نماينده هم كه از انان خبرى ندارند پس چه كسى به داد انها برسد همكارانى را سراغ داريم كه درامد ماهانه شون زير خط فقر است
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: