کد خبر: ۱۴۶۲۱۶
تاریخ انتشار: ۰۴:۵۹ - ۰۱ فروردين ۱۳۹۶ - 2017March 21
نان شیرینی، دونات و کلوچه..خدای من! این‌ها موادی نیستند که بتوانید برای صبحانه مصرف کنید!

شفا آنلاین:فقط این کیک‌های شیرین و چرب نیستند که باید از مصرف آن‌ها خودداری کنید، خیلی مواد خوراکی دیگری در سبد صبحانه <Breakfast> شما وجود دارند که از نظر غذایی غیر مفید و از نظر طعم عالی هستند و به علت قند خیلی بالایی که دارند سریع شما را سیر کرده و از آن سریع‌تر گرسنه می‌کنند.


به گزارش شفا آنلاین:ممکن است از خواندن برخی از آن‌ها شگفت‌زده شوید. در این‌جا با 7 ماده‌ی غذایی خطرناک و رایجی که صبح‌ها از آن‌ها استفاده می‌کنید آشنا می‌شوید و لطفا بعد از خواندن این مطلب آن‌ها را قطع کنید.

کورن فلکس
بله خیلی راحته! اما بیشتر کورن فلکس‌ها حاوی شکر اضافی بوده و از فیبر و پروتئین تقریبا تهی هستند و این باعث می‌شود که به میانه‌ی صبح که رسیدید احساس گرسنگی کنید، در نتیجه بیشتر به سمت غذاهای شیرین مانند دونات‌هایی که روی میز پذیرایی خانه قرار دارند کشیده شوید!
به جای استفاده از کورن فلکس..جوی دوسر را در طول شب با شیر خیس کنید و صبح روز بعد میل کنید. و اگر واقعا کورن فلکس می‌خواهید، از آن‌هایی استفاده کنید که شیرینی کم‌تر و فیبر بیشتری دارند.

ساندویچ‌های آماده سوپرمارکتی
تخم‌مرغ و پنیر، صبحانه‌ای مقوی و سالم است. اما خیلی از این مواد غذایی فریز شده در سوپرمارکت‌ها حاوی مقدار بسیار زیادی سدیم، مواد نگه دارنده و چربی‌های ناسالم هستند. این شامل صبحانه‌های چرب کافه‌ها هم می‌شود! این غذاها معمولا زیاد و پر از پنیر و گوشت‌های فرآوری شده مانند سوسیس و کالباس هستند. به جای آن از ساندویچ سبزی‌جات با نان غله‌ی کامل استفاده کنید.

آب میوه‌های سبز
قطعا همه‌ی سبزی‌ها سرشاز از ویتامین، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌ها هستند. اما بیشتر آب میوه‌های سبز قند بالایی نیز دارند (به دلیل اضافه کردن شکر مصنوعی) و درنتیجه فیبر و پروتئین آن‌ها بسیار پایین است. این جمله به این معنی است که صبحانه‌ای ضعیف و ناقص مصرف می‌کنید. به جای استفاده از این مدل آب میوه‌ها از مواد سالم‌تری مانند نان غله‌ی کامل با کره بادام زمینی، ماست و میوه یا تخم‌مرغ استفاده کنید.

ماست‌های طعم‌دار بدون چربی
صبر کنید، اما آیا ماست غذای مناسبی نیست؟ متاسفانه تمام لبنیات از نظر ارزش غذایی برابر نیستند. غذاهای طعم‌دار شده شکر خیلی زیادی دارند و این‌که استفاده نکردن از چربی به میزان متناسب باعث افزایش وزن شما می‌شود. به جای آن از ماست چکیده کم چرب یا ماست چکیده‌ی کامل استفاده کنید و با میوه‌های تازه تا عسل آن‌را شیرین کنید!

نان تست و کره
حتی اگر از نان کامل هم استفاده کنید، قطعه‌ای نان به همراه کره‌ی مصنوعی اصلا ایده‌ی خوبی نیست. بسیاری از کره‌های مصنوعی از جمله مارگارین حاوی چربی‌های ترانس بالا بوده و خطرناک هستند. چربی‌هایی که باعث بالا رفتن کلسترول بد و باعث افزایش ریسک دیابت و بیماری‌های قلبی می‌شوند. به علاوه چون هیچ پروتئین، سبزی و میوه‌ای نیز در این میان وجود ندارد، تاثیر چربی بدتر می‌شود. به جای آن از نان کامل و قطعه‌ای کره‌ی طبیعی استفاده کنید. به جای آن می‌توانید املت سبزیجات با کره‌ی طبیعی تهیه ببینید.

قهوه
قهوه خیلی خوب است. اما فنجانی قهوه جایگزین صبحانه نمی‌شود! کافئین موجود در آن ممکن است به صورت موقت اشتهای شما را کاهش دهد، اما در میانه‌ی صبح باعث میشود که دوباره احساس گرسنگی کنید. به جای آن، قهوه را بعد از غذا میل کنید و نه صبح در هنگام گرسنگی. می‌توانید ابتدا میوه و پنیر بخورید و بعد قهوه را نوش جان کنید. یا قهوه را همران تکه‌ای نان کامل و کره طبیعی بخورید.‌پزشکان بدون مرز

برچسب ها: غذاها ، صبحانه ، دونات
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: