کد خبر: ۱۴۶۱۶۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۰ - ۳۰ اسفند ۱۳۹۵ - 2017March 20
آجیل ها ميزان زيادي فيبر دارند كه باعث كاهش ميزان كلسترول و موجب حس سيري در فردمی شود .مصرف فيبر در پيشگيري از ديابت نيز موثر است
شفا آنلاین>تغذیه>شیرمستی کارشناس تغذیه گفت:در ديد و بازديدهاي هر روزه، حتما مقدار قابل توجهي آجيل را در نظر بگیرید .

به گزارش شفا آنلاین،وی گفت: مصرف آجيل به عنوان بخشي از يك رژيم غذايي سالم و متعادل، براي حفظ سلامت قلب بسيار مفيداست با مصرف مناسب اين مغزها مي‌توان از ايجاد لخته‌هاي خوني جلوگيري و از بروز حمله‌هاي قلبي(Heart attacks) نيز پيشگيري كرد.

کارشناس تغذیه با اشاره به اینکه آجيل، نقش مهمی در حفظ و سلامت قلب دارد گفت : بسته به نوع آجيل، اين موضوع فرق مي‌كند؛ محققان بر اين عقيده‌اند كه بيشتر انواع آجيل داراي مواد زير هستند كه موادي مفيد براي سلامت قلب است.

وی افزود :بسياري از آجيل‌ها داراي ميزان خوبي از اسيدهاي چرب امگا 3 هستند. امگا3 از انواع مفيد اسيدهاي چرب است كه به سلامت قلب كمك مي‌كند. اين اسيدهاي چرب در مواد ديگري مانند گوشت بسياري از ماهي‌ها نيز يافت مي‌شوند ولي آجيل يكي از بهترين منابع گياهي آن است.

وی همچنین به انواع آجيل اشاره کرد و گفت: اجیل ها ميزان زيادي فيبر دارند كه باعث كاهش ميزان كلسترول(Cholesterol) و موجب حس سيري در فردمی شود .مصرف فيبر در پيشگيري از ديابت(Diabetes) نيز موثر است 

کارشناس تغذیه افزود : اجیل هاشامل مقدار بسيار زيادي چربي است (حدود 80‌‌درصد آجيل را چربي تشكيل مي‌دهد) و با وجود اين كه بيشتر اين ميزان چربي براي سلامتي مفيد است اما باز هم مقدار زيادي كالري دارد. به اين دليل است كه بايد آجيل را در حد اعتدال مصرف كنيم. در حقيقت بهتر است آجيل را جايگزين بخشي از موادي بكنيد كه چربي اشباع دارند مانند گوشت قرمز، تخم مرغ و محصولات لبني است.
برچسب ها: آجیل ، کلسترول ، حمله قلبی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: