کد خبر: ۱۴۶۰۳۸
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۰ - ۲۸ اسفند ۱۳۹۵ - 2017March 18
وزیر بهداشت در نیمه نخست سال ۹۵ بیشتر به مناطق حاشیه‌ای کلان شهر‌ها و شهرستان‌ها محروم سفر کرده است.
شفا آنلاین>سلامت>وزیر بهداشت در نیمه نخست سال ۹۵ بیشتر به مناطق حاشیه‌ای کلان شهر‌ها و شهرستان‌ها محروم سفر کرده است.

به گزارش شفا آنلاین،وزیر بهداشت یکی از فعال‌ترین وزرا در دولت یازدهم به شمار می‌رود، سفرهای استانی با اولویت سرکشی از مناطق محروم و مرزی از جمله فعالیت‌های قاضی زاده هاشمی طی یک سال گذشته و بیشترین پروژه ساختمانی از نظر تعداد در کشور مربوط به وزارت بهداشت(Ministry of Health) بوده و تاکنون چندین میلیون متر مربع از فضاهای بیمارستانی نوسازی و بهسازی شدند.

در ادامه این گزارش به اختصار دستاوردهای سفر وزیر بهداشت در نیمه نخست سال ۹۵ به استان‌های مختلف بیان شده است.

محرومیت زدایی از حاشینه نشینان پایتخت
وزیر بهداشت بار‌ها در گفتگوهای خود تاکید کرده است که شهر‌ها و مناطق حاشیه استان تهران با وجود فاصله کم از پایتخت از بسیاری شهرستان‌های دوردست کشور محروم‌تر هستند و نیاز به رسیدگی و توجه بیشتر دارند و به همین دلیل در هفته دولت از آمبولامس‌های جدید ناوگان اورژانس اسلامشهر رونمایی و بهره برداری شد.
 
وی دیداری نیز با خانواده شهید یوسفی داشت و از مادر در بستر بیماری این شهید عیادت کرد، همچنین بازدید از بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی در دست احداث اسلامشهرانجام داد.
وزیر بهداشت در سفر خود به شهرستان‌های جنوب غربی استان تهران، در شهرستان رباط کریم از بیمارستان(Hospital) حضرت فاطمه (س) این شهرستان بازدید و بخش‌های جدید ام. آر. آی و آی. سی. یوی این بیمارستان را افتتاح کرد و نیاز به بیمارستان‌های تامین اجتماعی در حاشیه شهر تهران را ضروری دانست.

افتتاح سلامتکده طب سنتی در سفر به خراسان جنوبی
هاشمی ضمن بازدید از بیمارستان ولیعصر شهرستان قائن و پروژه در حال ساخت اورژانس این بیمارستان در سفر به خراسان جنوبی، سلامتکده طب سنتی حکمت شرق بیرجند واقع در امامزادگان باقریه و بخش اورژانس بیمارستان ولی عصر (عج) این شهرستان را افتتاح و از ۱۲ دستگاه آمبولانس بنز اسپرینتر ۱۱۵ جدید نیز رونمایی کرد.
 
وزیر بهداشت از پروژه‌های در حال ساخت شهرستان خوسف، بیمارستان شهید مصطفی خمینی طبس، مراکز بهداشتی و درمانی شهرستان‌های بشرویه و فردوس و همچنین بیمارستان امام علی (ع) سرایان بازدید کرد.
 
وی با حضور در مسجد جامع آیسک از توابع شهرستان سرایان استان خراسان جنوبی از استقبال ویژه مردم و به ویژه جوانان از نماز در شهر آیسک ابراز خوشحالی کرد و قول تامین آمبولانس و تجهیزات مورد نیاز شهرستان سرایان و مناطق اطراف آن را داد.

سفر به خراسان رضوی و افتتاح دانشکده داروسازی مشهد
وزیر بهداشت در سفر به خراسان رضوی پیش از خطبه‌های نماز جمعه مشهد مقدس و در حرم رضوی سخنرانی کرد و پروژه بزرگ دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افتتاح شد، این دانشکده دارای ۱۳ کلاس درس و امتحانات، ۱۶۸ اتاق اداری و اساتید، ۴۰ آزمایشگاه، ۴ سایت کامپیوتر و ۲ نمازخانه و سالن همایش است.
 
هاشمی از بیمارستان یکصد تختخوابی در حال ساخت فردوس مشهد و از بخش‌های مختلف مرکز جامع خدمات سلامت شهری و روستایی باغشهر اسلامیه بازدید کرد.
 
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سفر خود به نیشابور با خانواده مرحوم سید محمد رضایی پرستار نیشابوری که بعلت ابتلای به آنفلوآنزا متعاقب تلاش برای نجات بیمار، جان خود را از دست داد، دیدار و چندین طرح توسعه دانشکده علوم پزشکی نیشابور شامل توسعه بخش‌های بیمارستان ۲۲ بهمن نیشابور و بخش جدید زایمان و مامایی بیمارستان حکیم نیشابور را افتتاح و طرحهای در حال ساخت دانشکده و بیمارستان سوم نیشابور بازدید کرد.
 
وی در جریان سفر خود به استان خراسان رضوی دیدارهایی هم با مراجع اعظام تقلید آیت الله مکارم شیرازی و آیت الله صافی گلپایگانی و تولیت آستان قدس رضوی داشت.
 
هاشمی در ابتدای سال گذشته بیمارستان بهار شاهرود را به عنوانی یکی از زیباترین بیمارستان‌های ساخته شده در کشور افتتاح کرد.

اصفهان و یک رویداد ورزشی
دوازدهمین المپیاد ورزشی دانشجویان پسر دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور با حضور وزیر بهداشت در سالن شهید نیلفروش زاده دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افتتاح شد.

وزیربهداشت در هفته دولت میهمان کهکیلیویه و بویر احمد
در سی امین سفر کاروان تدبیر و امید به استان کهکیلویه و بویر احمد، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به عنوان نماینده رئیس‌جمهور پروژه طرح ماهی روستای تلگاه و آسفالت معابر روستایی معصوم آباد در شهرستان دنا را افتتاح و به مقام شامخ شهدای روستای کریک ادای احترام کرد.
 
افزون بر این وزیر بهداشت از مرکز بهداشتی و درمانی شهر سی سخت استان کهکیلویه و بویر احمد بازدید کرد.

یاسوج و افتتاح بخش‌های تخصصی درمانی
در سفر هاشمی به یاسوج بخش‌های تخصصی درمانی شامل بخش‌های جراحی قلب و آنژیوگرافی و مراقبت‌های ویژه قلب بیمارستان امام سجاد (ع) یاسوج با اعتباری حدود ۱۶ میلیارد تومان و بخش‌های جراحی مغز و اعصاب، ام آر آی و آی سی یو بیمارستان امام خمینی (ره) افتتاح شد.

سفری به مناطق محروم استان کرمان
در سفر به کرمان وزیر بهداشت کلینیک تخصصی داخلی امام محمد باقر (ع) شهرستان بم را افتتاح و از پلی کلینیک تخصصی امام رضا (ع) و مرکز سلامت جامع سلامت دهان و دندان (دندانپزشکی جامعه نگر) بم و از روند ساخت کلینیک ویژه، ساختمان اورژانس و بلوک‌های زایمانی بیمارستان افضلی پور کرمان بازدید کرد و با حضور در بیمارستان پاستور بم ضمن عیادت و گفت و گو با بیماران با پرسنل این بیمارستان نیز به گفت و گو پرداخت.

همچنین در پردیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان، علاوه بر آغاز عملیات ساخت کتابخانه مرکزی، ساختمان مجتمع مدیریت و توسعه آموزش این دانشگاه افتتاح و ۲۰ دستگاه آمبولانس بنز اسپرینتر، موتورلانس و خودرو امدادی جدید وارد ناوگان اورژانس کرمان شد.
 
هاشمی در سفر خود به استان کرمان به مناطق محروم و شهرستانهای بردسیر، سیرجان، ارزوئیه، بافت و رابر رفت و ضمن بازدید از مراکز بهداشتی درمانی و افتتاح چند پروژه، از نزدیک در جریان چگونگی اجرای طرح تحول سلامت در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی این شهرستان‌ها قرار گرفت.

هاشمی در حاشیه سفر به استان کرمان و بازدید از طرح‌های تحول سلامت، در یکی از روستاهای جنوب این استان، به دیدار پدر سردار حاج قاسم سلیمانی رفت، همچنین در جریان سفر خود به مناطق محروم جنوب و غرب استان کرمان و حضور در شهرستان کهنوج، از خانواده پرستاری که در حین انجام ماموریت و در شعله‌های آتش جان خود را فدای خدمت به مردم کرده بود، دلجویی کرد.

سفر به شهرستان جیرفت و بازدید از دانشگاه و چند بیمارستان و نیز بازدید از مرکز بهداشتی درمانی مناطق محروم عنبر آباد و بیمارستان در حال ساخت رودبار و افتتاح همزمان ۱۵۹ خانه بهداشت به طور نمادین در یکی از روستاهای این شهرستان و بازدید از مراکز بهداشتی درمانی کهنوج و افتتاح بخش اورژانس بیمارستان شهدای قلعه گنج از مهمترین برنامه‌های سفر وزیر بهداشت به مناطق محروم استان کرمان بود.

وزیر بهداشت در قالب بیست و هفتمین سفر کاروان تدبیر و امید به استان کرمان ساختمان جدید سازمان مرکزی دانشگاه علوم پزشکی کرمان را افتتاح و عملیات اجرایی ساخت دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمان آغاز شد.

آذربایجان غربی ودستاوردهای سفر وزیر به این استان
وزیر بهداشت آذربایجان غربی را جزء پنج استان برتر کشور در شاخص‌های بهداشتی دانست و از بیمارستان در حال ساخت آیت الله خویی بازدید و مرکز تصویربرداری بیمارستان قمر بنی هاشم خوی را افتتاح کرد و عمل جراحی چشم تعدادی از بیماران نیازمند روستای تازه کند از توابع شهرستان شوط استان آذربایجان غربی را به رایگان انجام داد و از نبود مرگ مادر باردار و نوزاد در طی یکسال ابراز خرسندی کرد.
 
هاشمی به عنوان نماینده دولت در شهرستان پیرانشهر حضور یافت و به مقام شهدای تیپ ۱۶۴ پیاده پیرانشهر ادای احترام واز مرکز جامع خدمات سلامت شهید نیکخواه، مرکز زنان و زایمان کوثر ارومیه، مراکز بهداشتی و درمانی پیرانشهر بازدید کرد و دانش آموزان شین آبادی شاخه‌های گل هایی را به وزیر اهدا کردند.

سیمای سلامت در البرز متحول شد
هاشمی استان البرز را به دلیل مجاورت با تهران از نظر تعداد تخت بیمارستانی جزو محرومترین استان‌های کشور دانست و از بیمارستان ۱۷۰ تختخوابی امام حسین (ع) منطقه محمدشهر و روند ساخت مرکز تخصصی اطفال و زنان ۲۲۰ تختخوابی بیمارستان شهید باهنر کرج بازدید کرد و بیمارستان شماره ۲ شهید رجایی کرج و سه دانشکده داروسازی، دندانپزشکی و ساختمان جدید دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی البرز را افتتاح کرد و عملیات ساخت بیمارستان ۲۶۰ تختخوابی سید الشهدا کرج آغاز و تعداد تخت‌های ویژه استان البرز دو برابر شد.
 
در مجموع همزمان ۷۲۰ تخت بیمارستانی افتتاح و افزون بر این در ۶ ماه ابتدای سال 95 در این استان از پروژه‌های بهداشتی شامل ۲۱۰ پایگاه سلامت و ۶۷ مرکز جامع خدمات سلامت برای ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر بهره برداری شد.

کرمانشاه و دستاوردهای سفر وزیر به این استان
 ۳ باب خانه بهداشت در سطح استان کرمانشاه، مراکز سی تی اسکن بیمارستان‌های امام خمینی (ره)، سنقر و سرپل ذهاب و مراکز بهداشتی درمانی بوژان و دالاهو و همچنین پاویون متخصصین بیمارستان امام خمینی (ره) کرمانشاه با اعتباری بالغ بر ۲۸ میلیارد تومان به صورت همزمان افتتاح شدند.

همچنین عملیات ساخت مرکز کاهش آسیب‌های اجتماعی، ۱۲ پروژه مرکز بهداشتی درمانی شهری و روستایی در سطح استان کرمانشاه، ۷ پروژه کلینیک‌های ویژه در مرکز استان و شهرستان‌ها و نیز اورژانس بیمارستانهای طالقانی و امام رضا (ع) کرمانشاه به صورت متمرکز آغاز شد.
 
وزیر بهداشت در بیست و نهمین کاروان تدبیر و امید به عنوان نماینده ویژه دولت، به شهرستان صحنه رفت وپس از ورود به این شهرستان به مقام شامخ شهدا ادای احترام و از بیمارستان ۶۴ تختخوابی در حال ساخت شهرستان صحنه بازدید کرد؛ و در مجموع ۹ هزار متر مربع فضای بهداشتی و درمانی به ظرفیت استان کرمانشاه اضافه و عملیات ساخت بیش از ۳۷ هزار متر مربع فضای بهداشتی و درمانی آغاز شد.

سفر وزیر بهداشت به خراسان شمالی
وزیر بهداشت دومین کلینیک ویژه تخصصی استان خراسان شمالی و بخش سوختگی بیمارستان امام علی (ع) را در بجنورد افتتاح و از روند ساخت بیمارستان ۳۲۰ تختخوابی بجنورد بازدید کرد.
 
هاشمی از روند ساخت بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی شیروان بازدید و بخش NICU و زایشگاه بیمارستان امام خمینی (ره) شهرستان شیروان، آزمایشگاه حیوانات و ساختمان جدید مرکز تحقیقات گیاهان دارویی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی و کلینیک ویژه شهرستان جاجرم را افتتاح کرد.
 
در مجموع ۱۳ هزار متر مربع با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان به فضاهای آموزشی، بهداشتی و پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی اضافه شد.

تلاش برای کاهش ابتلای مازندرانی‌ها به سرطان
بیمارستان ۲۱۷ تختخوابی امام خمینی (ره) آمل و مرکز بیماران کلیوی شهروند ساری افتتاح شد و به دلیل آنکه سرطان دومین علت مرگ و میر در استان مازندران است، مرکز جامع سرطان ساری به بهره برداری رسید.

اقدامات برای کنترل یزد در دیابت
نرخ ابتلا به بیماری دیابت در یزد بالاتر از میانگین کشوری است و بنابراین مساله آموزش و فرهنگسازی در مورد این بیماری در مدارس اهمیت بسیار زیادی دارد.
 
هاشمی در سفر خود به استان یزد از دبستان صغری کوچک زاده، نماینده مدارس مجری طرح پیشگیری از دیابت بازدید و مرکز سلامت جامعه شاهدیه یزد افتتاح شد.

وی در چهارمین روز از هفته سلامت به منظور فرهنگ سازی پس از سی و پنج سال دوچرخه سواری و از تندیس غلبه بر دیابت در یکی از میادین یزد رونمایی کرد.

افتتاح مدارس حامی پیشگیری از دیابت، بازدید از نحوه تشکیل پرونده سلامت، شرکت در همایش ملی سلامت، حضور در همایش خیرین سلامت، بازدید از مرکز تحقیقاتی درمانی دیابت، شرکت در جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی و حضور در همایش بزرگ مردمی غلبه بر دیابت از دیگر برنامه‌های سفر هاشمی به استان یزد بود.

سفر به قم و پیوستن به کاروان نوآوران سلامت
وزیر بهداشت در جوار مسجد جمکران با پیوستن به کاروان نورآوران سلامت، چشم تعدادی از بیماران را رایگان عمل جراحی و با مراجع عظام در قم دیدار کرد.

گلستان و اقدامات سفر استانی وزیر
همزمان چندین پروژه از جمله مرکز دیالیز و بخش‌های آی سی یو و سی سی یو در آق قلا، مجتمع عالی سلامت و کلینیک تخصصی دندانپزشکی در شهرستان گنبد و همچنین کلینیک تخصصی دندانپزشکی و سالن ورزشی مجموعه ورزشی امید، مرکز تخصصی قلب سلیم و مرکز تحقیقاتی گوارش و کبد در بیمارستان شهید صیاد شیرازی در گرگان افتتاح و ۳۸ تخت ویژه به ظرفیت تخت‌های ویژه استان گلستان اضافه شد.
 
همچنین هاشمی بیمارستان فاطمه الزهرا (س) مینودشت و فازدوم بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) کلاله را افتتاح کرد.

افتتاح ۲۰ پروژه خیرساز در سفر چهارمحال بختیاری
هاشمی در طی سفر به این استان بیش از ۲۰ پروژه خیر ساز، فاز دوم طرح توسعه بیمارستان ۳۳۰ تختخوابی آیت الله کاشانی شهرکرد، مرکز جامع خدمات سلامت شهر فرا دنبه بروجن و آزمایشگاه مرکزی بروجن، بخش زایشگاه بیمارستان هاجر و کلینیک فوق تخصصی درمان ناباروری حضرت زهرا (س) شهرکرد را افتتاح و بر تسریع ساخت بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی تاکید کرد.
برچسب ها: سرطان ، دیابت ، سوختگی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: