کد خبر: ۱۴۵۲۸۳
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۹ - ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - 2017March 13
هنگام تغییر ساعت پاییزی که یک ساعت اضافی برای خواب به دست می‌آورید، بدن بسیار راحت‌تر خود را با تغییر ساعت تطبیق می‌دهد تا هنگام تغییر ساعت بهاری که یک ساعت خواب را از دست می‌دهید.
شفا آنلاین:ساعت‌ها در اول بهار یک ساعت به جلو کشیده می‌شوند و به این ترتیب یک ساعت از خوابتان را از دست خواهید داد.

به گزارش شفا آنلاین:هنگام تغییر ساعت پاییزی که یک ساعت اضافی برای خواب به دست می‌آورید، بدن بسیار راحت‌تر خود را با تغییر ساعت تطبیق می‌دهد تا هنگام تغییر ساعت بهاری <Time Change Spring>که یک ساعت خواب را از دست می‌دهید. برای حل این مشکل، از چند روز مانده به تغییر زمان، باید با ۱۵ تا ۲۰ دقیقه زودتر به بستر رفتن خودتان را آماده کنید.


متخصصان خواب می‌گویند حتی با انجام چنین کاری ممکن است تطبیق یافتن با ساعت جدید طول بکشد. برای برخی از افراد ممکن است تا یک هفته طول بکشد تا به این ساعت جدید سازگار شوند. درواقع این تغییر ساعت مانند یک جت‌زدگی ‌(jelag) ملایم بر روی شما عمل می‌کند.
گرچه ممکن است افرادی که وضعیت خوابشان خوب است، چندان متوجه این تغییرات نشوند، افرادی که به تغییرات زمانی یا به هم خوردن خواب حساس هستند، ممکن است در به خواب رفتن در شب یا بیدار شدن در صبح در ساعات معمول دچار مشکل شوند.


توصیه برای چنین افرادی این است که این است در بامداد روزی که شب قبلش ساعت عوض شده است، نخوابند و در بعدازظهر آن روز هم چرت نزنند و بالاخره اینکه دلواپس به خواب نرفتن در شب نباشند، چون خود نگرانی باعث می‌شود که در به خواب رفتن دچار اشکال شوید.


حتی اگر در چند روز پس از تغییر ساعت به‌موقع خوابتان نبرد، به خودتان سخت نگیرید و سعی کنید خودتان در معرض نور خورشید در بامداد قرار دهید تا ساعت بدنی‌تان با وضع جدید سازگار شود.
یک راه‌حل دیگر این است که در چند هفته اول پس از تغییر زمان، هر دو سه روز یک بار صبح‌ها ۵ تا ۱۰ دقیقه زودتر از خواب بلند شوید و برای هرروز برای ۳۰ تا ۴۰ دقیقه در زیر نور درخشان آفتاب (تا قبل از ۵ بعدازظهر) ورزش کنید.


مصرف نوشیدنی‌های کافئین‌دار را کنار بگذارید و شامتان را دست‌کم سه تا پنج ساعت پیش از خواب صرف کنیم. در یک ساعت پیش از خواب هم کارهایتان با کامپیوتر را کنار بگذارید و تا هنگامی‌که زمان خواب نرسیده است، به اتاق‌خواب نروید. اگر با وجود همه این کارها باز هم در به خواب رفتن مشکل داشتید، می‌توانید دو ساعت پیش از به خواب رفتن یک قرص ملاتونین بخورید که بدون نسخه از داروخانه‌ها قابل تهیه است.


تاریک، آرام و سرد نگه‌داشتن اتاق‌خواب نیز به شما در به خواب رفتن در طول این دوره تغییر زمانی کمک می‌کند. بالاخره اینکه از تشک و بالش مناسب استفاده کنید و اگر با همسرتان می‌خوابید از پتوهای جداگانه استفاده کنید تا اگر خوابتان نبرد و در رختخواب تکان خوردید، همسرتان را بیدار نکنید.سپید
منبع: HealthDay
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: