کد خبر: ۱۴۵۱۵۳
تاریخ انتشار: ۰۲:۱۵ - ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - 2017March 12
محققان شیوه‌ای نوین ارائه کرده‌اند که طی آن ژل زیستی مخصوصی را با انبوهی از سلول‌های T پر کرده و آن را مستقیما به تومور سرطانی تزریق می کنند.
شفا آنلاین:استفاده از سلول‌های T برای مقابله با سرطان به  نام تکنیک ایمنی درمانی شناخته شده است.

به گزارش شفا آنلاین: در بررسی‌های آزمایشگاهی <Laboratory tests>مشخص شده که این روش، نتایج امیدوارکننده‌ای در درمان سرطان به همراه دارد. با این حال محدودیتی نیز وجود دارد و آن اینکه این دسته از سلول‌ها فاقد توان لازم و چشمگیر برای انجام این کار به تنهایی هستند و بنابراین باید پس از انجام اصلاحاتی در آنها، دوباره وارد جریان خون شده تا تاثیرگذاری مورد نظر را داشته باشند.

 اکنون محققان شیوه‌ای نوین ارائه کرده‌اند که طی آن ژل زیستی مخصوصی را با انبوهی از سلول‌های T پر کرده و آن را مستقیما به تومور سرطانی تزریق می کنند. بدین ترتیب فرآیند ایمنی درمانی به راحتی و با ضریب دقت بیشتری انجام می شود. در سال‌های اخیر و به لطف پیشرفت‌های صورت گرفته در علم پزشکی سرطان به تدریج تحت کنترل محققان قرار گرفته است. در نوعی درمان سلولی که به نام ACT شناخته شده است، سلولهای T بدن آموزش می بینند که به مقابله با سلول‌های سرطانی بپردازند. این روش نتایج دلگرم کننده‌ای در درمان برخی از انواع سرطان‌های سخت نظیر لوکمی و غدد لنفاوی به همراه داشته است. اما طولانی مدت بودن این روش همواره به عنوان نقطه ضعف آن به چشم آمده است.سپید
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: