کد خبر: ۱۴۵۰۳۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۵ - ۲۰ اسفند ۱۳۹۵ - 2017March 10
عضو انجمن علمی طب سنتی مطرح کرد
عضو انجمن علمی طب سنتی گفت: اسهال، استفراغ و دل پیچه‌های شدید، واکنش طبیعی بدن در برابر درهم خوری و پرخوری است، متاسفانه در کشور ما در ایام نوروز نحوه مصرف صحیح خوراکی‌ها رعایت نمی‌شود و پرخوری و درهم خوری مشکلات متعددی برای افراد به وجود می‌آورد.
شفاآنلاین>سلامت>عضو انجمن علمی طب سنتی گفت: کسانی که درد و سوزش معده دارند می‌توانند یک قاشق چایخوری دارچین با یک استکان آب داغ مخلوط کرده برای تسکین درد و سوزش مصرف کنند.

به گزارش شفاآنلاین،مهدی برهانی عضو انجمن علمی طب سنتی <Traditional medicine>در خصوص مشکلات گوارشی <Digestive problems>در ایام نوروز، گفت: اسهال، استفراغ و دل پیچه‌های شدید، واکنش طبیعی بدن در برابر درهم خوری و پرخوری است، متاسفانه در کشور ما در ایام نوروز نحوه مصرف صحیح خوراکی‌ها رعایت نمی‌شود و پرخوری و درهم خوری مشکلات متعددی برای افراد به وجود می‌آورد.

وی افزود: مشکلات گوارشی همچون اسهال و استفراغ در بسیاری از مواقع با سرم خوراکی ( ORS) برطرف شده و این سرم، می‌تواند جایگزین مواد دفع شده از بدن شود.

این متخصص طب سنتی گفت: کسانی که به مشکلات گوارشی دچار می‌شوند باید حتماً به متخصص مراجعه کرده تا بعد از تشخیص سوء مزاج و عارضه ایجاد شده، داروی خاص خود را دریافت کنند و باید بدانند که خود درمانی، عوارض و مشکلات معده را در درازمدت بیشتر  کند.

برهانی گفت: کسانی که مشکلات معده دارند مقدار غذای مصرفی خود را کم کنند و در هر وعده غذا 10 لقمه بیشتر نخورند؛ طبیعی است خوردن این 10 لقمه فرد را سیر نمی‌کند اما باید بدانند که به دلیل اینکه معده آنها ضعیف شده، بیشتر از این مقدار هضم صورت نمی‌گیرد. باید دو ساعت فاصله ایجاد شود و بعد از دو ساعت خوردن غذا را ادامه دهند.

وی گفت: این افراد باید بین غذا از خوردن آب و مایعات و میوه پرهیز کنند زیرا این کار زخم معده را شدیدتر کرده و هضم غذا را دچار مشکل می‌کند.

این متخصص طب سنتی گفت: کسانی که درد و سوزش معده دارند می‌توانند یک قاشق چایخوری دارچین با یک استکان آب داغ مخلوط کرده برای تسکین درد و سوزش مصرف کنند.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: