کد خبر: ۱۴۴۹۱۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۸ - ۲۹ اسفند ۱۳۹۵ - 2017March 19
دکترخسرونیا درگفتگو با شفاآنلاین خبرداد:
شفاآنلاین:راحله صدرنیا-خبرنگار >معاون نظارت سازمان نظام پزشکی تهران گفت:در این دوره از نظام پزشکی قدم های زیادی برای مردم برداشته شد و من به عملکرد نظام پزشکی دراین باره نمره 16 می دهم ولی در جایگاه ریاست جامعه متخصصین داخلی رضایتی چندانی از عملکرد نظام پزشکی ندارم.

دکتر ایرج خسرونیا، همزمان با پایان سال 95 درارزیابی عملکرد نظام پزشکی درگفتگوی اختصاصی باشفاآنلاین اظهارداشت: این دوره از نظام پزشکی دوره خاصی بود و به نفع مردم قدم های زیادی برداشته شد.


وی در ادامه به برخی بحران های جامعه پزشکی اشاره کرد و گفت: در جامعه پزشکی یک درصد ممکن است که خطا کنند و 99 درصد کار خود را به درستی انجام می دهند.با این حال آسیبی که یک درصد خطا کار به جامعه پزشکان می زند باید توسط انجمن ها و نظام پزشکی پاکسازی شود تا آن 99 درصد خوشنام و با خیال راحت خدمت کنند.


رئیس هیأت مدیره جامعه متخصصان داخلی ایران افزود: آن یک درصد پزشکان خطا کار، پزشکانی پر سرو صدا بودند که با تبلیغات و پول کار می کردند و در نتیجه می توانستند جامعه پزشکی را ملتهب کنند و بگویند که نظام پزشکی بر علیه جامعه پزشکی قدم بر می دارد. ولی به طور کلی اگر بخواهم به عملکرد نظام پزشکی نمره بدهم نمره16 از 20 را می دهم چراکه نتوانست صد در صد کارهایی که مردم و پزشکان انتظار داشتند را انجام دهد.

دکتر خسرونیا گفت: ولی به عنوان رئیس جامعه پزشکان داخلی ایران نمره 15 را از20 به نظام پزشکی می دهم چون دفاعی را که از جامعه پزشکان داخلی کردند تا آخر خط ادامه ندادند و از گروه پزشکان نسخه نویس که تنها درآمدشان از نسخه نویسی است به شایستگی حمایت نشد.


وی بیان کرد: در سال گذشته، تمام تعرفه ها از جمله تعرفه پزشکان داخلی را بالا بردند و وزارت بهداشت و شورای عالی بیمه هم تأیید کرد. ولی 5 نفر غیر کارشناس در هیأت دولت، بالا رفتن تعرفه های پزشکان داخلی، عفونی، اطفال و پزشکان عمومی را رد کردند و در نتیجه گروه های نسخه نویس نتوانستند تعرفه شان را به تعرفه روز برسانند . البته خودم نیزدراین ماجرا به عنوان عضومسئول در نظام پزشکی مقصر هستم چراکه معتقدم در این رابطه می بایست بیشتر تلاش می کردیم .

رئیس هیأت بدوی سازمان نظام پزشکی کشور گفت: متخصصین داخلی را در تمام دنیا به عنوان طب مادر می شناسند و این رشته تمام رشته های دیگر را می تواند تغذیه کند. پزشک متخصص داخلی در بیمارستان های دولتی و خصوصی می تواند تشخیص دهد که چه بیمارانی ضرورت دارد که عمل شوند یا نشوند و چه دارویی باید داده شود. ولی متأسفانه در ایران توجه خاصی به متخصصین داخلی نمی شود و فوق تخصص گرایی یکی از مشکلاتی است که یقه جامعه متخصصین داخلی را گرفته است که امیدواریم این فرهنگ نامطلوب نیزاصلاح شود.



نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: