کد خبر: ۱۴۴۷۳۶
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۰ - ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - 2017March 07
ما بر این اعتقاد بودیم که برای دسترسی مردم و استقبال آن‌ها از دارو‌ها و فرآورده‌های گیاهی و طب سنتی داروخانه‌های گیاهی یا طبیعی‌زا راه اندازی کنیم.
شفا آنلاین>سلامت>مدیرکل دفتر طب سنتى وزارت بهداشت با اشاره به کم لطفی‌های انجمن داروسازان، از علل به تعویق افتادن داروخانه هاى گیاهى خبر داد.

به گزارش شفا آنلاین،خدادوست مشاور وزیر بهداشت و مدیر کل دفتر طب سنتی وزارت بهداشت در رابطه با به تعویق راه‌اندازی داروخانه‌های گیاهی با وجود مجوز سازمان غذا و دارو اظهار داشت: ما بر این اعتقاد بودیم که برای دسترسی مردم و استقبال آن‌ها از دارو‌ها و فرآورده‌های گیاهی و طب سنتی داروخانه‌های گیاهی(Pharmacies plant) یا طبیعی‌زا راه اندازی کنیم.
 
مدیر کل دفتر طب سنتی وزارت بهداشت با بیان اینکه آیین‌نامه‌های داروخانه‌های گیاهی با همکاری و تایید سازمان غذا و دارو تدوین و ابلاغ شد، افزود: اگر چه این آیین‌نامه ابلاغ شد، اما به برخی دلایل و کم‌لطفی‌ها از طرف انجمن داروسازان ابلاغ ضوابط اجرایی به تعویق افتاد.
 
وی ادامه داد: ما تصمیم داشتیم برای نهادینه کردن طب سنتی در کنار داروخانه‌هایی که به طور معمول دارو‌ها و فرآورده‌های طب سنتی را عرضه می‌کنند این داروخانه‌ها به عرضه محصولات طبیعی با امکانات بیشتر بپردازند.

 
خدادوست تاکید کرد: ما در دفتر طب سنتی وزارت بهداشت همچنان بر این باوریم که اگر داروخانه‌ها گیاهی با مسئولیت فنی داروساز راه‌اندازی شوند، می‌توانیم دسترسی مردم به دارو‌ها و فرآورده‌های گیاهی طب سنتی را تسهیل کنیم.
 
مشاور وزیر بهداشت در امور طب سنتی اضافه کرد: با حضور داروساز آموزش دیده در داروخانه‌های گیاهی می‌توان مشاوره‌های منطقی و بهتر برای استفاده از داروهای گیاهی و فرآورده‌های طبیعی به مردم ارائه کنیم.
 
مدیر کل دفتر طب سنتی وزارت بهداشت یادآور شد: اکنون حدود ۲۰ سلامتکده طب سنتی در وزارت بهداشت داریم که داروخانه‌های گیاهی در آن‌ها فعال بوده و به مردم ارائه خدمت می‌کنند.
برچسب ها: داروخانه ، بهداشت ، گیاهی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: