کد خبر: ۱۴۴۶۷۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۰ - ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - 2017March 07
معاون اجتماعی وزیر بهداشت:
دکتر سیدمحمد هادی ایازی گفت: با دیپلماسی تعامل که معاونت اجتماعی با بدنه اجرایی وزارت بهداشت برقرار کرده است، بسیاری از مشکلات موسسات و تشکل‌های حوزه سرطان در این فرآیند دوسویه برطرف شده است.

شفاآنلاین>سلامت>معاون اجتماعی وزیر بهداشت گفت: دیپلماسی تعامل مهم‌ترین ابزار برای رفع مشکلات تشکل‌های غیردولتی فعال در حوزه سرطان است و منجر به هم افزایی می‌شود.

به گزارش شفاآنلاین، دکتر سیدمحمد هادی ایازی در نخستین مجمع عمومی شبکه ملی تشکل‌های مردمی و موسسات خیریه حوزه سرطان ایران و پنجمین نشست تخصصی موسسات خیریه<charities> فعال در این حوزه گفت: با دیپلماسی تعامل که معاونت اجتماعی با بدنه اجرایی وزارت بهداشت برقرار کرده است، بسیاری از مشکلات موسسات و تشکل‌های حوزه سرطان در این فرآیند دوسویه برطرف شده است.

ایازی در ادامه درباره جشن یکمین سالگرد تشکل غیردولتی اهدای عضو ایرانیان و گستره فعالیت و خدمات انجام شده در این زمینه از سوی این انجمن سخن گفت و افزود: تشکل‌ اهدای عضو ایرانیان در این مدت کوتاه توانسته با حرکت حساب شده و برنامه‌ریزی و جذب افراد توانمند، گامی موثر در این حوزه بردارد. ایجاد شعب استانی و سایت چندزبانه، برگزاری جشن نفس و جشنواره هنرهای تجمسی (که متقاضی خارجی نیز داشته است) از اهم فعالیت‌های این انجمن است.

معاون اجتماعی وزیر بهداشت افزود: اهدای عضو ایرانیان یک تشکل است و چنین خدمات و هم‌افزایی‌ای داشته است. حال شبکه سرطان با تعداد زیاد انجمن‌های عضو و شناخته‌شده و مهم، خواهد توانست خدمات گسترده‌ای را ارایه دهد چنانچه تا کنون نیز انجام شده است.

ایازی در پایان گفت: با تشکیل رسمی این شبکه خواهیم توانست هم باری سنگین را از دوش مردم گرفتار برداریم و هم دولت را یاری رسانیم و هم جلوی موازی‌کاری و هم‌پوشانی را بگیریم. ما در معاونت اجتماعی به دنبال سلامت جامعه‌محور و حضور و نقش پررنگ مردم و موسسات و تشکل‌ها هستیم.

پس از سخنان دکتر ایازی، روند انتخابات شورای مرکزی نخستین مجمع عمومی شبکه ملی تشکل‌های مردمی و موسسات خیریه حوزه سرطان ایران با معرفی نامزدهای پذیرش مسوولیت آغاز و پس از معرفی مختصر نامزدها از موسسه خویش، رای‌گیری با حضور ناظران تشکل‌ها و وزارت کشور انجام شد.

در ادامه این نشست دکتر محمد نصیری، مدیرکل خیرین و موسسات خیریه معاونت اجتماعی وزارت بهداشت، دستور کار نشست را در دو بخش رای‌گیری برای شورای مرکزی و بازرسان شبکه ملی سرطان و پنجمین نشست تخصصی موسسات خیریه فعال حوزه سرطان با حضورمعاون وزیر و رییس سازمان غذا و دارو اعلام کرد.

نصیری با ارایه گزارشی از نشست‌های پیشین شبکه و نشست‌های تخصصی و پی‌گیری‌های انجام‌شده در راستای تشکیل شبکه، گفت: در نشست‌های پیشین شبکه حضور معاونان و شخص وزیر بهداشت را داشتیم. دکتر ملک‌زاده، معاون پژوهشی، در نشست سوم، دکتر آقاجانی، معاون درمان، دکتر سیاری، معاون بهداشت، و برخی از مدیران کل مربوطه وزارت و جناب وزیر در نشست چهارم در موسسه محک به مناسبت روز ملی سرطان را داشتیم که الحمدلله برنامه‌های خوبی اجرا شد.

مدیرکل خیرین و موسسات خیریه سلامت، افزود: برای نخستین بار در سالجاری، هفته سرطان با حضور فعال و ارتباط وسیع تشکل‌های غیردولتی و موسسات خیریه این حوزه از سراسر ایران برگزار شد.

نصیری در پایان گفت: در این نشست نیز میزبان دکتر رسول دیناروند، رییس سازمان غذا و دارو هستیم تا هم سخنرانی کنند و هم به پرسش‌های متعدد فعالان حوزه سرطان پاسخ‌ داده و راهکارهای لازم ارایه شود.

در ادامه دکتر رسول دیناروند، رییس سازمان غذا و دارو گفت: یکی از مهم‌ترین کارهای دوران وزارت دکتر هاشمی، تشکیل معاونت اجتماعی و حضور دکتر ایازی به عنوان فردی خارج از وزارت بهداشت و صاحب تجربه اجتماعی بالا در این سمت است که توانسته گام‌های بسیار موثری برای نظام سلامت بردارد و نمونه آن همین شبکه و نشست است.

رییس سازمان غذا و دارو در ادامه به مسایل مبتلابه بخش دارو در کشور و تصمیمات گرفته شده و اقدامات انجام شده در این زمینه در دولت یازدهم پرداخت و گفت: متاسفانه به دلیل عدم پرداخت سهم بیمه‌ها از سوی شرکت‌ها و سازمان‌های بیمه‌گر به نظام سلامت و مراکز بهداشتی و درمانی، طرح تحول سلامت با چالش جدی مواجه شده است و فشار بسیار زیادی را بر وزیر فرهیخته بهداشت و نظام سلامت وارد کرده‌اند و امیدواریم هر چه زودتر با تدابیر لازم از مرز بحران بازگردیم و شاهد پیش‌رفت و بهبود خدمات به مردم باشیم.

در ادامه دکتر ایازی به قرائت نتایج آرای گرفته شده برای تشکیل شورای مرکزی و هیات مدیره شبکه ملی تشکل‌های مردمی و موسسات خیریه حوزه سرطان <cancer>>ایران پرداخت که نتایج آن به شرح زیر است:

 تشکل‌ها و موسسات امید ارومیه، ریحانه اردبیل، آرین آمل، ولی‌عصر تهران، هرندی اصفهان، حمایت از بیماران سرطانی کردستان، مهیار تهران، انجمن امداد سرطان ایران بابل، محب سلامت کاشان، مهر سهیلا، مهرآیینان مهر کرمانشاه، مهرگان مراغه، امدادگران عاشورا و کومش سمنان به علاوه هیات موسس متشکل از بهنام دهش‌پور، محک، امید فارس، حمایت از بیماران سرطان رضای اصفهان، آلا، فرهاد و نور به عنوان شورای مرکزی انتخاب شدند. موسسات و تشکل‌های امام حسن مجتبی بیمارستان فیروزگر تهران، حمایت از بیماران ایرانیان اصفهان، خیریه سید محمدحسین رضوی، حمایت از بیماران سرطانی اصفهان و کانون سرطان همدان به عنوان اعضای علی‌البدل شورای مرکزی انتخاب شدند.

موسسه امدادگران عاشورا نیز به عنوان بازرس اصلی و نشاط سنقر کرمانشاه به عنوان بازرس علی‌البدل برگزیده شدند.

هیات مدیره نیز از موسسات بهنام دهش‌پور، محک، نور، آلا، ریحانه اردبیل، نسترن مشهد و کمک به بیماران سرطانی شد و موسسات آرین، فرهاد و حضرت ولی‌عصر نیز به عنوان علی‌البدل انتخاب شدند.

گفتنی است؛ نخستین مجمع عمومی شبکه ملی تشکل‌های مردمی و موسسات خیریه حوزه سرطان ایران که در کتاب‌خانه مرکزی دانشگاه علوم‌پزشکی ایران با حضور فعالان حوزه سرطان تشکیل شد، دکتر مصطفی جمالی، مدیرکل سازمان‌های مردم‌نهاد معاونت اجتماعی، دکتر علی مطلق، رییس اداره سرطان وزارت بهداشت و دکتر رضا ملک‌زاده، رییس گروه نظارت و ارزیابی و انجمن‌های دوستی و بین‌المللی امور سازمان‌های مردم‌نهاد وزارت کشور (به عنوان ناظر و نماینده وزارت کشور)، نیز حضور داشتند.ایسنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: