کد خبر: ۱۴۴۶۲۶
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۵ - ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - 2017March 06
دکترقدس درگفتگوی اختصاصی با شفاآنلاین تاکید کرد:
شفاآنلاین :پیشکسوت نفرولوژی کشور گفت: هیچکدام از موافقان و مخالفان پیوند از غریبه به دنبال منفعت نیستند و تنها نظرات و دیدگاه هایشان را دنبال می کنند ولی در نهایت این مردم هستند که با کمک کارشناسان باید تصمیم بگیرند.

 فوق تخص بیماری های کلیه در گفتگوی اختصاصی با شفاآنلاین ودرواکنش به برخی اظهارنظرهای صورت گرفته درخصوص قوانین مربوط به پیوند اعضا درکشور گفت: متخصصان در حوزه پیوند کلیه به دو دسته تقسیم شدند؛ عده ای معتقدند که این کار اهداء و ایثار است و جان بی شماری انسان از این طریق نجات می یابد وعملی قابل تقدیر و ستایش است.

وی ادامه داد: در مقابل گروه دیگری از پزشکان نیز با توسل به ارائه آمار اهداء کنندگان که قریب به اکثریت آنها از قشر فقیر جامعه هستند معتقدند که این کار غیر انسانی و غیر اخلاقی است.
پیشکسوت نفرولوژی ایران در مورد نظراتی مبنی بر نفع داشتن عده ای از پزشکان مخالف با پیوند از غریبه در وارد کردن تجهیزات گفت: صد البته که این طور نیست .نه در مورد پزشکانی که مخالف پیوند از غریبه هستند و نه در مورد موافقان آن.  عده ای در مورد نفع آنان در عمل های هر چه بیشتر پیوند می گویند بلکه اینان دو گروهی هستند که هر کدام بنا به دید گاه ها و نظرات و بیمارانی که داشته اند فقط نظر خود را بیان می کنند و در آن زمینه تعصب دارند.

وی در مورد راه حل این موضوع گفت: کار متخصصان کلیه صرفاً پزشکی است و تفکیک و تشخسص این قضیه که پیوند از غریبه، نامش اهداء است یا خرید و فروش باید توسط رسانه ها به متن جامعه برده شود تا نظرات مردم بررسی شود و طبق آمار و میزان رضایت مردم یا عدم رضایت آنان از این قضیه و همچنین با کمک کارشناسان و صاحب نظران در این زمینه تصمیم گیری ودرنهایت لوایح مربوطه  به مجلس برده شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: