کد خبر: ۱۴۴۵۹۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۰ - ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - 2017March 06
در حوزه سلامت بخشی از وظایف مربوط به تولیت و راهبردی سیستم است و بخش دیگر آن مربوط به تامین منابع می‌شود که تامین منابع در کشورهای مختلف متفاوت است.
شفا آنلاین>سلامت>سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه حرکت به سوی خرید استراتژیک(Strategic) در حوزه سلامت کشورها را به سمت پوشش همگانی سلامت پیش می‌برد، گفت: این خرید مبتنی بر شواهد بوده و ترکیب و حجم خدمات را مشخص می‌کند.

به گزارش شفا آنلاین، ایرج حریرچی در نشست خبری در ارتباط با خرید استراتژیک اظهار داشت: در حوزه سلامت بخشی از وظایف مربوط به تولیت و راهبردی سیستم است و بخش دیگر آن مربوط به تامین منابع می‌شود که تامین منابع در کشورهای مختلف متفاوت است.

وی افزود: ممکن است تامین منابع در کشورهای مختلف از حق بیمه یا از درآمدهای عمومی همچون مالیات و فروش نفت و ... حاصل شود.

سخنگوی وزارت بهداشت  با بیان اینکه براساس تجربه در طب مدرن خریدها انفعالی است و به اولویت‌های اصلی نگاه نمی‌شود ادامه داد: خرید عاقلانه، خرید راهبردی و استراتژیک بوده که ارائه کنندگان و دریافت کنندگان خدمات در مراحل اولیه ممکن است با آن مخالفت‌هایی کنند.

حریرچی با اشاره به اینکه بعد از تامین منابع، همه منابع تجمیع می‌شوند، گفت: پس از آن خرید انجام گرفته و در واقع خرید به صورتی بوده که منابع جمع‌آوری و تجمیع شده به ارائه کنندگان خدمت و کالا تخصیص پیدا کند تا جمعیت را تحت پوشش قرار دهد.

وی اضافه کرد: خرید استراتژیک خریدی فعال بوده و مبتنی بر شواهد است و همچنین ترکیب حجم خدمات را مشخص می‌کند.

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت  انتخاب ترکیب ارائه کنندگان خدمت از دیگر ویژگی‌های این خرید است و حرکت به سمت خرید راهبردی، مرکزی‌ترین اقدامی است که کشورها را به سمت پوشش همگانی سلامت می‌برد تا سازمان بهداشت جهانی نیز این مساله را مورد تاکید قرار داد.

وی گفت: التبه در این خرید خدمات بهداشتی و پیشگیرانه در اولویت بوده و بیماری‌های مهم که یک کشور را درگیر کرده باید مورد توجه قرار گیرد.

حریرچی با اشاره به اینکه بسیاری از کشورهای اروپای غربی همچون انگلیس،‌ اسکاتلند و نروژ پزشکان متخصص در اکثر مواقع مطب ندارند گفت: ویزیت بیش از 90 درصد پزشکان متخصص در بیمارستان‌ها بوده و آن درصدی که مطب دارند برای یک ویزیت مبالغ هنگفتی حدود 50 تا 200 پوند دریافت می‌کنند.

برچسب ها: استراتژیک ، مطب ، پزشکی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: