کد خبر: ۱۴۴۵۷۳
تاریخ انتشار: ۰۶:۴۵ - ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - 2017March 07
در راس این هزینه‌های درمانی مستقیم، بهره‌وری از دست رفته و مرگ زودرس در میان بیماران مبتلا به ملانوما و دیگر بدخیمی‌های مرتبط با استفاده از برنزه در سالن‌ها قرار دارند که به بیش از 127 میلیارد دلار در طول زندگی افرادی که در حال حاضر دارای این سرطان‌ها تشخیص داده شده‌اند، می‌رسد.
شفا آنلاین:یک مطالعه تازه نشان می‌دهد، سرطان‌های پوستی که به وسیله برنزه کردن در سالن‌های سولاریوم ایجاد می‌شوند، موجب هزینه‌های پزشکی<  Medical costs >مستقیم سالانه ۳۴۳ میلیون دلاری برای بیماران آمریکایی می‌شوند.

به گزارش شفا آنلاین:در راس این هزینه‌های درمانی مستقیم، بهره‌وری از دست رفته و مرگ زودرس در میان بیماران مبتلا به ملانوما و دیگر بدخیمی‌های مرتبط با استفاده از برنزه در سالن‌ها قرار دارند که به بیش از 127 میلیارد دلار در طول زندگی افرادی که در حال حاضر دارای این سرطان‌ها تشخیص داده شده‌اند، می‌رسد.

هیو واترز از دانشگاه کارولینای شمالی در آمریکا و نویسنده این مطالعه می‌گوید: «ما اکنون می‌دانیم که استفاده از دستگاه‌های برنزه داخلی، باعث آسیب رساندن به سلامت شده و می‌تواند موجب سرطان شود؛ اما ما مستندات جامعی از تاثیرات بهداشتی آن در سطح جامعه یا برآوردی از هزینه مراقبت‌های بهداشتی برای درمان این بیماری‌ها را نداشتیم.»

تخمین می‌زنند 30 میلیون نفر در ایالات متحده، حداقل یک بار در سال از تخت‌های برنزه شدن استفاده می‌کنند و حدود 25 هزار سالن سولاریوم در این سراسر کشور وجود دارند.
محققان برای برآورد هزینه‌های بهداشتی مرتبط با برنزه در سالن، متوسط هزینه‌ها برای درمان سرطان‌های پوست از جمله ملانوما، کارسینوم سلول‌های سنگفرشی و سلول‌های بازال را بررسی نمودند. همچنین آن‌ها نسبت موارد این سرطان‌ها که مرتبط با برنزه در محیط داخلی هستند را در سال ۲۰۱۵ محاسبه کردند.
تخت‌های برنزه در آن سال، با ۸۹۴۷ مورد ملانوما، بیش از ۱۶۸ کارسینوم سلول‌های سنگفرشی و حداقل ۸۶۰۰۰ مورد کارسینوم سلول‌های بازال ارتباط داشتند.

پژوهشگران محاسبه کردند که به طور متوسط در ۲۰۱۵، هزینه درمان ملانوما ۵۰۵۴ دلار به ازای هر فرد و هزینه‌های معمول برای سرطان‌های دیگر پوست، ۱۱۶۸ دلار بود.

برآورد زیان اقتصادی بر اساس اندازه جمعیت ایالات متحده و تولید ناخالص داخلی در ۲۰۱۵ بود. یک سال از دست رفتن زندگی، منجر به کاهش ۵۵۲۶۶ دلاری تولید ناخالص داخلی می‌شود.
امکان دارد این مطالعه تعداد سرطان‌های پوست مرتبط با برنزه در سالن‌های سولاریوم را دست کم گرفته باشد. برآورد هزینه‌های آنها نیز شامل هزینه‌های پزشکی و بهره‌وری درازمدت مرتبط نبود. برخی از متخصصان معتقدند خطرات و هزینه‌های قرار گرفتن در معرض نور طبیعی خورشید، بسیار بیش از برنزه در سالن‌ها است.

این خطر برای زنان جوان بالاتر است. احتمال ابتلا به ملانوما در زنان جوان‌تر از ۳۰ سالی که در محیط‌های داخلی برنزه می‌کنند، شش برابر بیشتر است؛ حتی یک جلسه برنزه داخلی می‌تواند خطر بروز کارسینوم سلول‌های سنگفرشی را ۶۷ درصد و سرطان سلول‌های بازال را ۲۹ درصد افزایش دهد. سپید
منبع: Reuters

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: