کد خبر: ۱۴۴۳۴۹
تاریخ انتشار: ۰۳:۴۵ - ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - 2017March 05
با توجه به طب سنتی چینی، بدن به هر محرک درونی و بیرونی پاسخ می‌دهد. وظیفه بدن تنها سوخت‌وساز و تغییر مواد غذایی به انرژی برای ادامه حیات نیست.
شفا آنلاین:همان‌طور که می‌دانید کنترل هیجانات برای حفظ سلامت بدن لازم است زیرا اندام‌های درونی نیز تحت تاثیر قرار می‌گیرند.

به گزارش شفا آنلاین: با توجه به طب سنتی چینی، بدن به هر محرک درونی و بیرونی پاسخ می‌دهد. وظیفه بدن تنها سوخت‌وساز و تغییر مواد غذایی به انرژی برای ادامه حیات نیست. درواقع بدن علاوه بر محرک‌های فیزیکی که از طریق حواس دریافت می‌شود، هیجانات و احساسات را نیز تفسیر کرده و پاسخ مثبت یا منفی ایجاد می‌کند که بر اندام‌ها تاثیر می‌گذارد.

اما جالب اینجاست که اندام‌های بدن نیز زمینه‌ساز هیجانات و حالات روانی مختلفی می‌شوند که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم:
قلب و روده باریک: شادی
در طب سنتی چینی گفته می‌شود که شادی با دو اندام قلب و روده باریک ارتباط دارد. قلب هماهنگ با فرایندهای بدن، جریان خون را تنظیم و عروق خونی را کنترل می‌کند. روده باریک نیز مسئول جذب ریزمغذی‌ها و مواد معدنی خوراکی‌هاست. گرچه هیجان سالمی مانند شادی عملکرد این اندام‌ها را تحریک می‌کند اما اگر به شکل افراطی باشد می‌تواند زمینه‌ساز مشکلاتی مانند حالت عصبی، افزایش تپش قلب، بی‌خوابی و عدم تمرکز می‌شود. افرادی که این اندام‌های آن‌ها تحت تاثیر شادی مضاعف است حساس، برون‌گرا و پرحرف هستند که هیجانات بالا و تحریک‌پذیری زیادی دارند.
کبد و کیسه صفرا: خشم
خشم و دیگر حالات هیجانی مشتق آن به این اندام‌ها مرتبط است. کبد مسئول ذخیره خون و تنظیم جریان انرژی حیاتی بدن است. کیسه صفرا نیز صفرا ترشح و ذخیره می‌کند.
اگر این اندام‌های بدن دچار مشکل باشد، شاید فردی بسیار پرجنب‌وجوش اما بیش‌ازحد نگران باشید که این حالت می‌تواند عکس‌العمل همراه باخشم و تندخویی را برانگیزد. علاوه بر خشم باید به احساسات ناامیدی، غضب و انزجار نیز توجه داشت. عملکرد طبیعی و مطلوب کبد موجب تولید انرژی مولد و مفرح می‌شود.
طحال و معده: مشغله ذهنی
این اندام‌ها با اندیشه و تفکر، وسواس فکری و نوستالژی ارتباط دارند. گرچه معده مسئول تغییر شکل مواد غذایی است و طحال به‌عنوان بخشی از سیستم لنفاوی با عفونت‌ها مقابله و تعادل چربی‌ها را در بدن تنظیم می‌کند اما افراد مبتلابه بیماری‌های مرتبط با آن‌ها، به‌رغم اینکه آرام هستند و دغدغه‌ای ندارند اما در تصمیم‌گیری دچار مشکل هستند.
ریه و روده بزرگ: اندوه
غصه، اندوه و افسردگی را باید به این دو اندام نسبت داد. ریه‌ها تنفس را تنظیم کرده و روده بزرگ مسئول هضم و جذب ریزمغذی‌ها و قدرت دفاعی بدن است. فرد مبتلا به مشکلات این اندام‌ها ممکن است به‌رغم استقلال و عملکرد منطقی بالا از انزوای و فرورفتن در دنیای خود رنج ببرد. همچنین گاه علائم جسمانی مانند کاهش اشتها و فشار قفسه سینه نیز بروز می‌کند.
کلیه‌ها و مثانه: ترس
ترس و اضطراب با کلیه‌ها ارتباط دارند. کلیه‌ها خون را از مواد زائد تصفیه و مثانه نیز ادرار را جمع و دفع را کنترل می‌کند. بعضی از افرادی که از دردهای پشت و پهلوها و دیگر علائم مرتبط با ناراحتی این اندام‌ها رنج می‌برند ممکن است حالات ترس و عدم اطمینان را تجربه کنند. حفظ تعادل انرژی کلیه‌ها می‌تواند در تقویت اعتمادبه‌نفس و تایید توانایی‌های خود موثر باشد.سپید
منبع: Améliore ta santé.fr
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: