کد خبر: ۱۴۳۹۹۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۰ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - 2017March 01
رسول خضری اظهار کرد: پیوند عضو دارای پشتوانه قانونی است و در این زمینه نظر شرعی نیز وجود دارد بر این اساس قانون اعلام کرده تا سقف مالی برای اهدای عضو از سوی انجمن حمایت از بیماران کلیوی درنظر گرفته شود.
شفاآنلاین>سلامت>عضو کمسیون اجتماعی مجلس با انتقاد از اینکه قانون در زمینه خرید و فروش عضو سکوت اختیار کرده است، گفت: متاسفانه مافیا نیز از همین خلاء قانونی سوء استفاده می‌کند.

به گزارش شفاآنلاین،رسول خضری درباره قوانین حمایتی در زمینه پیوند عضو، افزود: پیوند عضو دارای پشتوانه قانونی است و در این زمینه نظر شرعی نیز وجود دارد بر این اساس قانون اعلام کرده تا سقف مالی برای اهدای عضو از سوی انجمن حمایت از بیماران کلیوی درنظر گرفته شود.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: از سویی دیگر اگر بین اهدا کننده و دریافت کننده عضو توافق مالی جداگانه ای صورت گیرد قانون در برابر آن سکوت کرده و ممانعتی برای این موضوع در نظر نگرفته همین امر باعث شده گاهی یک عضو میلیون ها تومان به فروش برسد که این شرایط به شکل گیری مافیا در بازار خرید و فروش عضو دامن زده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با انتقاد از اینکه قانون در زمینه اینکه افراد باید چگونه تعامل بین خرید و فروش عضو را انجام دهند سکوت اختیار کرده است، تصریح کرد: از سویی دیگر  نظارت ها نیز ضعیف بوده و عمدتا این نظارت ها در اختیار NGO ها است و این نشان دهنده آن است که قانون در این زمینه ورود جدی نداشته و مافیا نیز از همین خلاء قانونی سوء استفاده می‌کنند.

خضری با تاکید بر ضرورت نظارت های شفاف در حوزه خرید و فروش عضو، یادآور شد: اگرچه این موضوع نیاز به قانون گذاری جدیدی دارد اما وزارت بهداشت نیز می تواند با ابلاغ بخشنامه ای نسبت به آن ورود پیدا کند.

وی درباره برخی اظهارات نسبت به فروش اعضای بدن به جهت فقر مالی، افزود: اینکه افراد به جهت فقر مالی برخی اعضای بدن خود را به فروش می رسانند جای تاسف دارد و نباید جامعه به سمتی پیش رود که افراد برای فرار از شرایط بد اقتصادی ناچار به فروش اعضای بدن خود باشند و باید شرایط به سمتی پیش رود که فرهنگ اهدای عضو در کشور نهادینه شود.

عضو کمسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، گفت: ضرورت فرهنگسازی اهدای عضو بیش از گذشته احساس می شود و امید است ایران به عنوان کشوری دارای فرهنگ ایرانی و اسلامی پرچم دار اهدای پیوند عضو باشد.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
بهروز برومند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۱
0
0
إِنَّ اللَّهَ اشْتَرَى مِنَ الْمُؤْمِنِينَ أَنْفُسَهُمْ وَأَمْوَالَهُمْ بِأَنَّ لَهُمُ الْجَنَّةَ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ فَيَقْتُلُونَ وَيُقْتَلُونَ وَعْدًا عَلَيْهِ حَقًّا فِي التَّوْرَاةِ وَالْإِنْجِيلِ وَالْقُرْآنِ وَمَنْ أَوْفَى بِعَهْدِهِ مِنَ اللَّهِ فَاسْتَبْشِرُوا بِبَيْعِكُمُ الَّذِي بَايَعْتُمْ بِهِ وَذَلِكَ هُوَ الْفَوْزُ الْعَظِيمُ ﴿۱۱۱﴾

خداوند متعال در آیه 111 سوره توبه میفرماید " من شما را ( به بهترین شکل ممکن) آفریدم و خودم هم مشتری شما هستم و شما را به بالاترین قیمت می خرم و بهترین بها را می پردازم " و در مقابل این خرید و فروش وعده قطعی بهشت می دهد و میفرماید این وعده را در تورات و انجیل هم داده است ، همانطور که در قرآن داده است .



پروردگار عالمیان، خود را "خریدار " و مومنین را "فروشنده" و جان و مال ایشان را "کالای مورد معامله" و بهشت را "قیمت" و تورات و انجیل و قرآن را "سند" این معامله خوانده است.



چنانکه روشن است، خداوند نفس معامله و خرید و فروش جان و مال انسان را در حیطه کار خداوندی و مختص خود میداند و از آنجایی که نوع بشر را " فی احسن تقویم" آفریده است، هیچ گونه نقصانی را در او بر نمی تابد!.
بهروزبرومند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۲
0
0
بهروزبرومند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۳
0
0
در کشور هندوستان که زمانی مرکز خرید و فروش کلیه انسان بود از چند سال پیش مجلس قانونی را گذرانید که بر پایه آن هرگونه دادو ستد روی اندام های بدن جرم شناخته میشود.ودلال واسطه و جراح پیوند را به زندان میبرند و جراخی که در این کار دست داشته باشد از انجام هرگونه جراحی محروم خواهد شد.امیدواریم بادرایت سرور رسول خضری و دیگر نماینگان گرامی مجلس شورای اسلامی ما هم چنین قانون انسانی و اسلامی را پیدا کنیم.
حاجیکلایی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۴
0
0
چنانکه روشن است، خداوند نفس معامله و خرید و فروش جان و " مال انسان را در حیطه کار خداوندی و مختص خود میداند و از آنجایی که نوع بشر را " فی احسن تقویم" آفریده است، هیچ گونه نقصانی را در او بر نمی تابد!. "

بسیار زیبا و کامل بیان نمودند.اگر " اهدا عضو " به معنای واقعی کلمه وجود داشت، آنوقت واسطه گری و دلالی اصلاً معنایی نداشت !
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: