کد خبر: ۱۴۳۹۸۵
تاریخ انتشار: ۰۵:۳۰ - ۱۳ اسفند ۱۳۹۵ - 2017March 03
این عفونت به وسیله باکتری‌های انترو‌باکتریاسه ایجاد می‌شوند؛ باکتری‌های عادی که می‌توانند به دارو‌های زیادی مقاوم شوند.
شفا آنلاین:بر اساس یک بررسی جدید، نوعی عفونت باکتریایی مقاوم به آنتی‌بیوتیک از سال ۲۰۰۷ تاکنون، ۷۰۰ درصد در میان کودکان آمریکایی افزایش یافته است.

به گزارش شفا آنلاین:این عفونت به وسیله باکتری‌های انترو‌باکتریاسه ایجاد می‌شوند؛ باکتری‌های عادی که می‌توانند به دارو‌های زیادی مقاوم شوند. این عفونت‌ها که به سختی درمان می‌شوند، مرتبط با بستری طولانی‌تر در بیمارستان و به احتمال زیاد افزایش خطر مرگ‌و‌میر هستند. پژوهشگران برای این مطالعه، داده‌های حدود ۹۴هزار کودک زیر ۱۸ سال را که تحت درمان در ۴۸ بیمارستان مختلف بین سال‌های ۲۰۰۷ و ۲۰۱۵ قرار داشتند، بررسی کردند.


آن‌ها دریافتند در سال ۲۰۱۵، 5/1 درصد از این عفونت‌ها مقاوم به آنتی‌بیوتیک بودند؛ در حالیکه این میزان در ۲۰۰۷، 2/0 درصد بوده است. این امر به معنای افزایش بیش از ۷۰۰ درصدی در طی هشت سال است. کودکان مبتلا به عفونت‌های مقاوم به دارو، ۲۰ درصد طولانی‌تر نسبت به بیمارانی که به آنتی‌بیوتیک‌ها پاسخ می‌دهند، در بیمارستان می‌ماندند. اغلب این عفونت‌های مقاوم، پیش از رفتن بیماران به بیمارستان برای درمان ایجاد شده‌اند که بیانگر افزایش آسیب‌پذیری جامعه است.
منبع: WebMD
سپید
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: