کد خبر: ۱۴۳۹۷۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۰ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - 2017March 01
بهروز بنیادی گفت: تجویز بسیاری از داروهای پاراکلنیکی توسط پزشکان عمومی ممنوعیت داشته و در بسیاری از شرایط اگر این داروها از سوی پزشک عمومی تجویز شود سازمان های بیمه گر اقدام به پرداخت حق بیمه برای این داروها نمی‌کنند.
شفاآنلاین>سلامت>عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از نبود آیین نامه و سازوکار مشخص در بیمه ها به منظور نظارت بر چگونگی عمکلرد پزشکان در نسخه نویسی انتقاد کرد.

به گزارش شفاآنلاین،بهروز بنیادی بااشاره به اینکه درحال حاضر محدودیت هایی برای پزشکان در تجویز داروهای تخصصی وجود دارد، گفت: تجویز بسیاری از داروهای پاراکلنیکی توسط پزشکان عمومی ممنوعیت داشته و در بسیاری از شرایط اگر این داروها از سوی پزشک عمومی تجویز شود سازمان های بیمه گر اقدام به پرداخت حق بیمه برای این داروها نمی‌کنند.

نماینده مردم کاشمر درمجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه امکان نسخه نویسی میلیاردی ازسوی پزشکان عمومی وجود ندارد، افزود: از آنجایی که تعداد پزشکان عمومی بسیار است میزان نسخه نویسی آنها نیز تعداد زیادی را شامل می شود و شاید پرداختی سازمان های بیمه گر برای نسخ پزشکان عمومی بیشتر شود، ضمن اینکه درپایش ماهانه بیمه ها برای پزشکان مطرح می شود که هر پزشک  عمومی نمی تواند بیش از 3 قلم دارو را در نسخ  درج کند.

وی با بیان اینکه دربرخی شرایط پزشکان محدودی اقدام به تجویزهای خارج از عرف می کنند، تصریح کرد: طرح برخی اخبار مبنی بر نسخه نویسی میلیاردی توسط پزشکان قابل قبول نیست اما اگر هم تخلفی دراین حوزه وجود داشته باشد تنها با نظارت بیمه ها قابل کنترل است به طورحتم بیمه ها مسئول این موضوع هستند که دلیل نسخه نویسی های آنچنانی را از پزشکان جویا شوند .

بنیادی با تاکید بر اینکه برای جلوگیری از نسخه نویسی های میلیاردی باید تشخیص پزشک از بیماری در نسخه درج شود، گفت: متاسفانه این اقدام هیچ گاه صورت نگرفته و این مشکل ناشی از ضعف بیمه ها درنظارت است در این شرایط ممکن است برخی پزشکان علاقمند باشند با برگه بیمه هر اقدامی را انجام دهند اما سازمان های بیمه گر نباید هر اقدامی راازسوی پزشک بپذیرند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تنظیم یک آیین نامه خاص برای نظارت بیمه ها برعملکرد پزشکان و درنظرگرفتن محدویت برای تجویز برخی داروها درنسخ ضروری است، افزود: دراین موضوع تقصیری به گردن پزشک نیست و نمی توان پزشک را مجبور کرد که اقدام به تجویز برخی داروها در نسخ نکنند ازاین رو ضعف در نظارت بیمه ها و عدم وجود سازوکار مشخص درساختار بیمه ها مشکلات بسیاری را به وجود آورده است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: