کد خبر: ۱۴۳۹۱۴
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۰ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - 2017February 28
آمارهای مربوط به ناشنوایی بسیار متفاوت است، ولی تحقیقات پیشین نشان می‌دهد از هر 3 یا 5 در هزار، یک نوزاد با افت شنوایی و کم‌شنوایی همراه است.
شفا آنلاین>سلامت>عضو هیأت مدیره انجمن شنوایی ایران با اشاره به احتمال آسیب به شنوایی نوزادانی که در بخش NICU بیمارستان بستری می‌شوند، گفت: تا شش ماهگی نوزاد، زمان طلایی اقدامات لازم جهت کاهش و رفع مشکلات شنوایی به شمار می‌رود.

به گزارش شفا آنلاین،علی قهرمانی در نشست خبری که در ارتباط با کم‌شنوایی و ناشنوایی برگزار شد، اظهار داشت: آمارهای مربوط به ناشنوایی بسیار متفاوت است، ولی تحقیقات پیشین نشان می‌دهد از هر 3 یا 5 در هزار، یک نوزاد با افت شنوایی و کم‌شنوایی همراه است.

عضو هیأت مدیره انجمن شنوایی ایران ادامه داد: اگر نوزاد بیش از پنج روز بستری در NICU باشد، احتمال آسیب به شنوایی آن وجود دارد و باید تشخیصات لازم در این زمینه صورت گیرد و اگر 2 تا 3 روز در این بخش بستری باشد، قبل از سه ماهگی باید تست شنوایی برایش انجام شود.

وی افزود: بسیاری از نوزادان زمانی که در NICU بیمارستان بستری بوده، دچار مشکلات شنوایی می‌شود. در واقع نارس بودن آنها سبب بروز مشکل اکسیژن‌رسانی به مغز شده و براساس بررسی‌ها، نوزادانی که در این بخش بیمارستان‌ها بستری می‌شوند، 4 درصد یا حتی 9 تا 10 درصد بیشتر دچار آسیب شنوایی خواهند شد. 

قهرمانی با بیان اینکه عدم تشخیص به موقع مشکلات شنوایی نوزادان می‌تواند سبب اختلال رشد و مشکلات اجتماعی و کلامی آن شود، اظهار داشت: تا شش ماهگی زمان طلایی کمک به شنوایی نوزادان کم‌شنوا و ناشنوا بوده و اقدامات لازم باید در این زمینه صورت گیرد و خانواده‌ها نیز بسیار حساس به شنوایی نوزاد باشند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: