کد خبر: ۱۴۳۶۷۷
تاریخ انتشار: ۰۰:۲۹ - ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - 2017February 27
پرفیوژنیست جراحی قلب درگفتگو با شفاآنلاین خبرداد:
شفاآنلاین:"امیدواریم هر چه زودتر مشکلات تعرفه های پروفیوژنیست های جراحی قلب حل شود تا این گروه از متخصصین هم بتوانند با دغدغه کمتری به مردم خدمت کنند."

سید علی هاشمی-پرفیوژنیست جراحی قلب- در حاشیه برگزاری پنجمین کنگره بین المللی مشترک قلب و عروق و در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن بیان این مطلب،  مهم ترین اهداف این کنگره  را بالا بردن سطح علمی جراحان قلب، پرفیوژنیست ها، متخصصین بیهوشی و پرستارانی دانست که در زمینه جراحی قلب و کاردیولوژی کار می کنند


وی گفت: در این کنگره ضمن تبادل اطلاعات بین متخصصین داخلی و خارجی، وسایل، تجهیزات و تکنولوژی های جدید در حوزه جراحی قلب و رشته های مرتبط با آن نیز به معرض نمایش گذاشته شد.

وی در مود نقش پرفیوژنیست ها درجراحی های قلب نیز اظهار کرد: پرفیوژنیست ها یک ضلع از مثلث تیم جراحی قلب هستند.چراکه جراحی قلب را سه گروه هدایت می کنند که یک گروه آن تیم بیهوشی قلب هستند و یک تیم هم، جراحان قلب و تیم دیگر، پرفیوژنیست ها هستند که کارکرد تمامی اندام های بیمار از جمله: قلب، کلیه، ریه، مغز، اندامهای تحتانی و ... در زمان جراحی و قبل و بعد از آن را با استفاده از گردش خون خارج از قلبی و ریوی کنترل می کنند.

هاشمی بیان کرد: با توجه به اینکه انجمن صنفی پرفیوژنیست ها از حدود 20 سال قبل با کمک همکاران تشکیل شده، بسیاری از مطالباتمان را با کمک انجمن صنفی و همچنین انجمن جراحی قلب مرتفع کردیم و خوشبختانه در حال حاضر سه سال است که دوره کارشناسی ارشد رشته پرفیوژن در دانشگاه ها ارائه می شود .که بی تردید این پیشرفت بسیار خوبی بوده و به بسیاری از مطالباتمان رسیده ایم و خوب هم پیش می رویم.

وی تأکید کرد: همانطور که جراحان قلب و متخصصین بیهوشی قلب دوشا دوش هم پیش می روند و خود را به علم و دانش روز مجهز می کنند، پرفیوژنیست ها هم با روش های روز دنیا آشنا هستند و با استفاده از دستگاه های جدید و به روز که بخشی از آن ها در داخل تولید می شود و بخشی هم از خارج وارد می شود به مردک خدمت رسانی می کنند.

وی در پایان در باره مشکلات تعرفه ای در رشته پرفیوژن به شفاآنلاین گفت: در حال حاضر با تعرفه هایی که در وزارت بهداشت ادغام شده خیلی از تعرفه ها شناسانده نشده که باید این کار حتماً انجام شود تا همکاران ما با دغدغه کمتری بتوانند به مردم خدمت کنند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: