کد خبر: ۱۴۳۶۰۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۰ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - 2017February 26
مهدی برهانی عضو انجمن علمی طب سنتی ایران گفت: کسانی که معده سودایی (سرد و خشکی) دارند باید از خوردن گوشت گوساله، عدس، کلم، بادمجان، ساندویچ، انواع فست‌فود، کنسرو و کمپوت پرهیز کنند؛ خوردن این غذاها سودای معده را اضافه می‌کند.
شفاآنلاین>سلامت>عضو انجمن علمی طب سنتی، علائم معده سودایی را خشکی گلو و اشتهای زیاد دانست و گفت: این افراد با وجود خشکی دهان نمی‌توانند آب زیادی بخورند و همچنین از یبوست رنج می‌برند.

به گزارش شفاآنلاین،مهدی برهانی عضو انجمن علمی طب سنتی ایران گفت: کسانی که معده سودایی (سرد و خشکی) دارند باید از خوردن گوشت گوساله، عدس، کلم، بادمجان، ساندویچ، انواع فست‌فود، کنسرو و کمپوت پرهیز کنند؛ خوردن این غذاها سودای معده را اضافه می‌کند.

وی علائم معده سودایی را خشکی گلو و اشتهای زیاد، دانست و گفت: این افراد با وجود خشکی دهان نمی‌توانند آب زیادی بخورند؛ همچنین از یبوست رنج می‌برند.

برهانی گفت: کسانی که سوء مزاج سرد و تلخ دارند یعنی به مشکلاتی همچون خشکی دهان، آبریزش دهان، زبان باردار و نفخ معده شدید و یبوست دچار هستند باید علاوه بر پرهیز از خوردن غذاهای دسته قبل، از غذاهایی همچون ماکارونی، قارچ، سالاد الویه، میوه و سبزیجات نیز پرهیز کنند.

این متخصص طب سنتی گفت: باید از خوردن این دسته غذاها پرهیز شود تا زمانی که معده به حالت نرمال خود باز گردد، کسانی که مشکل معده دارند در صورتی که پرهیزات غذایی را رعایت نکنند یا به عارضه عصبی دچار باشند، تا آخر عمر مجبور هستند داروهای معده مصرف کنند.

برهانی، یکی از دیگر از تفاوت‌های طب سنتی و طب رایج در درمان مشکلات معده را در بحث تقویت معده دانست و گفت:‌در طب سنتی برای اینکه عارضه معده برنگردد دستوراتی برای تقویت معده صادر می‌شود که طب رایج این دستورات را زیاد قبول ندارد.


برچسب ها: طب ، طب رایج ، معده سودایی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: