کد خبر: ۱۴۳۵۹۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۰ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - 2017February 26
معاون اجتماعی وزارت بهداشت عنوان کرد
محمدهادی ایازی گفت: در مدیریت نظام سلامت رویکرد ما به سمت سلامت جامعه محور بوده است به طوری که خواهان مشارکت آحاد مردم در حوزه سلامت هستیم.
شفاآنلاین>سلامت>معاون امور اجتماعی وزارت بهداشت از ساخت ۴۰ بیمارستان خیریه در کشور خبر داد و گفت: حدود ۸۵۰ خیریه سلامت در اقصی نقاط کشور، مشغول خدمت به مردم هستند.

به گزارش شفاآنلاین ، محمدهادی ایازی، روز یکشنبه در مجمع ملی سلامت که با حضور رئیس جمهور و برخی از وزراء در مرکز همایش های رازی برگزار شد گفت: در مدیریت نظام سلامت رویکرد ما به سمت سلامت جامعه محور بوده است به طوری که خواهان مشارکت آحاد مردم در حوزه سلامت هستیم.

وی با اشاره به فعالیت ۶۲۰ سازمان مردم نهاد سلامت در کشور افزود: این سازمان‌ها اقدامات بسیار ارزشمندی در حوزه سلامت ارائه می‌دهند به طوری که در حدود ۸۵۰ خیریه سلامت در اقصی نقاط کشور، مشغول ارائه خدمات به مردم هستند.

معاون وزیر بهداشت همچنین از ساخت ۴۰ بیمارستان خیریه به عنوان یکی دیگر از بخشهای مشارکتی سازمان‌های مردم نهاد و خیریه‌ها در حوزه سلامت نام برد و گفت: می بایست از ظرفیت سایر دستگاه‌ها برای ارتقای سلامت جامعه، حداکثر استفاده را ببریم. زیرا بررسی‌ها نشان می‌دهد ۷۵ درصد مسائل مبتلا به سلامت در خارج از حوزه سلامت رقم می‌خورد.

وی با اشاره به مشارکت ۴۰۰ دستگاه مردم نهاد برای حضور در جشنواره مولفه‌های اجتماعی موثر بر سلامت افزود:  از بین این ۴۰۰ دستگاه، ۹۰ دستگاه به مرحله نهایی رسیده که ۳۰ دستگاه در جشنواره مورد تقدیر قرار می‌گیرند.

ایازی در ادامه با اشاره به برگزاری مجمع ملی سلامت تأکید کرد: تمام تلاش ما این است که این مجمع در مقیاس استانی و کشوری به صورت سالانه و با حضور تمام متولیان حوزه سلامت برگزار شود.

وی با اعلام اینکه مجمع ملی سلامت دارای سه ضلع دولت حاکمیت، متخصصین پزشکی و مردم است افزود: انتظار ما از استانداران این است که شورای عالی سلامت را در هر استان راه اندازی کنند و همین مسائل در مقیاس استانی مورد بررسی قرار گیرد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: