کد خبر: ۱۴۳۴۳۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۹ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - 2017February 25
دکتر سلیمی درگفتگو با شفاآنلاین تاکید کرد:
شفاآنلاین :رئیس انجمن بیهوشی و مراقبت‌های ویژه ایران با بیان اینکه همکاری دست‌اندکاران حوزه سلامت برای بومی‌سازی برنامه جهانی «ارس» ضروری است ،گفت: دست اندکاران حوزه سلامت می‌توانند جهت ثبت نام برای حضور در جلسات بومی سازی برنامه "ارس"-eras- با انجمن بیهوشی تماس بگیرند تا در جلسات حضور داشته باشند.

دکتر علیرضا سلیمی،درگفتگو با شفاآنلاین ضمن بیان این مطلب و تاکید بر اینکه برنامه اِرَس (ریکاوری بعد از عمل) در ایران قابل اجرا است، گفت: گایدلاین این برنامه توسط سایر کشورها نوشته شده  اما نیاز است با همکاری پزشکان و صاحبنظران کشور این برنامه‌ها بومی سازی شود.

وی با بیان اینکه انجمن بیهوشی ایران می‌تواند زمینه اجرای برنامه ارس را در کشور فراهم کند، افزود: پزشکان، اساتید، صاحبنظران و تمام دست اندکاران حوزه سلامت می‌توانند ضمن تماس با انجمن بیهوشی و اعلام آمادگی، نام نویسی کنند تا در جلسات بومی سازی برنامه ارس حضور داشته باشند.

وی با تاکید براینکه موفقیت در اجرای برنامه ارس نیازمند کار تیمی بین گروه‌های مختلف پزشکی و پرستاران است، بیان کرد: نقش پرستاران در اجرای این برنامه انکار ناپذیر است و این افراد مهره اصلی موفقیت محسوب می‌شوند به همین دلیل پرستاران نیز می‌توانند در جلسات بومی سازی گاید لاین ارس حضور داشته باشند.

سلیمی در ادامه با بیان اینکه اجرای ارس به تجهیزات و امکانات بستگی ندارد، عنوان کرد: ارس به مجموعه خدماتی گفته می‌شود که به بیمار از زمان ورود به بیمارستان تا لحظه ترخیص ارائه می‌شود که این خدمات شامل دریافت شرح حال دقیق از بیمار، ارتباط با بیمار و ارائه اطلاعات لازم به او و ... می‌شود که مجموع این خدمات موجب کاهش هزینه درمان و مدت بستری بیمار در بیمارستان می‌شود.

رئیس انجمن بیهوشی و مراقبت‌های ویژه ایران عنوان کرد: اعضای ایده پرداز و توسعه دهنده برنامه ارس معتقد هستند که این برنامه در تمام کشورها قابل اجراست که ایران نیز از این قاعده مستثنی نیست زیرا ایران از وضعیت علمی و زیرساخت‌های مناسبی برخوردار است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: