کد خبر: ۱۴۳۳۸۴
تاریخ انتشار: ۰۱:۳۰ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - 2017February 25
عرق کاسنی از گل و ریشه گیاه کاسنی بدست می‌آید و دارای خواص درمانی شگفت‌انگیزی است.
شفا آنلاین>تغذیه>گیاهی با طعم گس که حاوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان است و علاوه بر تقویت سیستم ایمنی بدن، کبد و کیسه صفرا را پاک‌سازی می‌کند.

به گزارش شفا آنلاین،عرق کاسنی از گل و ریشه گیاه کاسنی بدست می‌آید و دارای خواص درمانی شگفت‌انگیزی است.
 
گفتنی است، از این نوشیدنی دارویی یونانیان و مصریان باستان برای درمان بیماری‌ها و مشکلات کبدی و نیز تصفیه خون استفاده می‌کردند و یکی از داروهای اصلی برای درمان بیماری‌ها در آن زمان بوده است.
 
از جمله خواص کاسنی می‌توان کمک به روان‌سازی دستگاه گوارش اشاره کرد، همچنین این گیاه می‌تواند در هضم و دفع چربی‌ها نقش کمکی برای کیسه صفرا داشته باشد به همین دلیل کارشناسان توصیه می‌کنند برای داشتن کبد و کیسه صفرای سالم مصرف عرق کاسنی در رژیم غذایی افراد قرار بگیرد.
 
کاسنی حاوی فیبر فراوان و نوعی ترکیب به نام اینولین است که می‌تواند به عملکرد بهتر دستگاه گوارش به ویژه روده‌ها کمک کند و با افزایش مدفوع و دفع مواد سمی بدن به شکل طبیعی عمل سم زدایی را انجام دهد.
 
کاسنی همچنین حاوی مقادیر بالایی از انواع آنتی اکسیدان‌ها است و باعث تقویت سیستم ایمنی بدن، جلوگیری از بروز انواع بیماری‌های قلبی- عروقی و نیز درخشان شدن پوست و از بین رفتن آکنه می‌شود.
 
این نوشیدنی معطر که طعم گسی دارد و می‌توان آن را با عرق شاتره ترکیب و به صورت یک نوشیدنی درمانی و سم زدا استفاده کرد، از آنجا که کاسنی طبع سرد و خشک دارد، قادر به از بین بردن میکرو ارگانیسم‌های مضر برای سلامت بدن، قلب و کبد است.
 
با وجود تمامی خواص درمانی کارشناسان توصیه می‌کنند افراد بویژه در صورت داشتن بیماری‌های زمینه‌ای از مصرف داروهای گیاهی خودداری کنند و تنها در صورت صلاحدید پزشک و در دوزهای مشخص و اطمینان از عدم ایجاد تداخل دارویی از عرقیجات گیاهی استفاده کنند.
برچسب ها: کاسنی ، سیستم ایمنی ، آکنه
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: