کد خبر: ۱۴۳۲۵۰
تاریخ انتشار: ۰۳:۵۹ - ۰۶ اسفند ۱۳۹۵ - 2017February 24
اعضای یک خانواده هماهنگ، در نقاشی کودکان همیشه دست در دست هم نشان داده می‌شوند
حیوانات
به گزارش شفا آنلاین:اگر کودک به دلیلی جز اینکه، در محیط زندگی حیوانی دیده باشد یا خودش حیوانی داشته باشدیا اصولا حیوانات را دوست داشته باشد، حیوانی را نقاشی کند (معمولا حیوانات وحشی)، ممکن است به دلیل احساس گناه و تقصیری باشد که کودک در محیط خاص حس کرده و چون جرات آن را ندارد که گناه خود را ترسیم کند، ترجیح می‌دهد احساسات و عادات و تمایلات خود را در قالب تصویر حیوان نشان دهد، درست مانند زمانی بازی با عروسک‌هایش که برایش جالب و بسیار جذاب است، زیرا او می‌تواند آزادانه هر چه دلش می‌خواهد، از زبان عروسک‌هایش بیان کند، بدون آنکه خود احساس گناه کند.
اتومبیل
در جامعه امروزی، ماشین نماد قدرت است، به همین دلیل در نقاشی‌های کودکان به خصوص پسران، ماشین زیاد دیده می‌شود.
فاصله بین اشخاص نقاشی
اعضای یک خانواده هماهنگ، در نقاشی کودکان همیشه دست در دست هم نشان داده می‌شوند. نزدیک شدن دو یا چندین شخصیت، نشانگر انس و الفت واقعی آنها یا تمایل کودک به آنها است. ولی اگر کودک فکر کند خواهرش بیشتر از او مورد توجه پدر و مادر قرار دارد، خواهرش را بین پدر و مادر و خود را دورتر از آنان قرار می‌دهد. اگر یک کودک نسبت به برادر کوچکترش، احساس حسادت کند و از اینکه برادرش جای او را در گستره عواطف پدر و مادرش بگیرد، وحشت داشته باشد، ممکن است در نقاشی خود او را حذف کند یا آنکه در موضع فرزند بزرگتر قرار دهد و خود را به شکل بچه کوچکتر ترسیم کند یا بالاخره به سادگی جای او را بگیرد.
جنسیت
مطالعه‌های زیادی به این نکته تاکید دارند که اگر از کودکان خواسته شود نقش یک انسان را بکشند، در ابتدا جنسیتی را می‌کشند که خود دارند.
نماد رنگ‌ها در نقاشی
انتخاب رنگ از نظر روان‌شناسی مفهومی بی‌چون و چرا دارد، ولی برای تجزیه و تحلیل و نتیجه‌گیری از آن حتما باید عامل سن کودک را در نظر داشت. در حال کلی، دو گروه رنگ وجود دارد: رنگ‌های گرم، رنگ‌های سرد.سپید
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: