کد خبر: ۱۴۳۱۰۵
تاریخ انتشار: ۰۱:۵۹ - ۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - 2017February 23
افراد با سطح بالاتر ویتامینD فعال در جریان خون، حجم عضلانی بیشتری دارند.
       

شفا آنلاین:مطالعه جدیدی مطرح کرده که بالا بودن سطح ویتامینD فعال در جریان خون، قوای عضلانی را افزایش می‌دهد. محققان انگلیسی، سطح ویتامینD فعال و غیرفعال و نیز حجم چربی و توده عضلانی 116 داوطلب سالم بزرگسال را اندازه‌گیری کردند. این داوطلبان 20 تا 74 سال داشتند.


به گزارش شفا آنلاین:افراد با سطح بالاتر ویتامینD فعال در جریان خون، حجم عضلانی بیشتری دارند. نویسنده مقاله، زکی حسن اسمیت، از دانشگاه بیرمینگهام انگلستان می‌گوید: «با اندازه‌گیری سطح خونی اشکال مختلف ویتامینD در این مطالعه، می‌توانیم بگوییم که این ارتباط از آنچه تاکنون تصور می‌شد جدی‌تر است. احتمالا چربی بدن با افزایش سطح ویتامینD غیرفعال بالا می‌رود؛ اما کاهش حجم چربی با بالا رفتن سطوح ویتامینD فعال ارتباط دارد. لازم است درک بهتری از مکانیسم اثر آن داشته باشیم تا بفهمیم چگونه مصرف مکمل‌های حاوی ویتامینD، موجب افزایش قدرت عضلانی می‌شود.»


مطالعات قبلی، ارتباط میان ویتامینD غیرفعال و کم بودن توده عضلانی را نشان داده بودند.
حسن اسمیت می‌افزاید: «ما درک درستی از این مسئله داریم که ویتامینD، به مستحکم شدن استخوان‌های ما کمک می‌کند اما هنوز نمی‌دانیم که چگونه روی عضلات تاثیرگذار است. متخصصان حوزه بهداشت و درمان در سراسر دنیا با چالش‌های متعددی نظیر چاقی و سالمند شدن جمعیت جوامع روبرو هستند. بنابراین روشن است که تا چه اندازه مطلوب بودن عملکرد عضلانی در افراد اهمیت دارد.»
همان‌طور که می‌دانیم، ویتامینD در نتیجه مواجهه با نور آفتاب تولید می‌شود. همچنین، این ویتامین از طریق مصرف مواد غذایی نظیر روغن ماهی، زرده تخم‌مرغ و شیر غنی شده نیز به دست می‌آید. همچنین، تجویز مکمل‌های حاوی این ویتامین متداول است.سپید
منبع: PRNewswire

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: