کد خبر: ۱۴۳۰۶۱
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۰ - ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - 2017February 21
به افراد مبتلا به دیابت توصیه می‌شود که در روزهایی که هوا آلوده است, از خانه بیرون نروند

شفا آنلاین>تغذیه>دیابتی‌ها برای کاهش خطر آلاینده‌ها در روزهای آلوده به انجام برخی فعالیت‌ها و تناول‌کردن برخی از خوراکی‌ها توصیه شدند.

به گزارش شفا آنلاین، لاله عویدزاده درباره توصیه‌های لازم برای افراد دیابتی از دیدگاه طب سنتی اظهار کرد: به افراد مبتلا به دیابت توصیه می‌شود که در روزهایی که هوا آلوده است, از خانه بیرون نروند.

وی افزود: افراد مبتلا به دیابت سعی کنند آخر هفته به ییلاق و پارک‌های خوش آب و هوا بروند؛ در روزهای آلوده از گلاب، آب‌غوره، تمرهندی بی‌نمک و زرشک در غذای خود استفاده کنند همچنین در هوای آلوده از ورزش در هوای آزاد پرهیز کنند.

 افراد دیابتی زمان خواب و بیداری خود را تنظیم کنند

عویدزاده تصریح کرد:  افراد دیابتی زمان خواب و بیداری خود را تنظیم کنند, سعی کنند به‌تدریج شب‌ها زود به رختخواب بروند و صبحها زود بیدار شوند, فاصله شام تا خواب حداقل دو ساعت باشد و بهتر است در وعده شام از مواد غذایی نفّاخ استفاده نکنند.


افراد دیابتی ورزش را فراموش نکنند

این دستیار تخصصی طب سنتی ایران تصریح کرد: افراد دیابتی ورزش را فراموش نکنند, پیاده‌روی در حدی که ضربان قلب افزایش یابد، کمی تعریق ایجاد شود و چهره گلگون شود و احساس نشاط به افراد دست دهد به‌تعداد 5 روز در هفته کافی است.

بیماران دیابتی حداقل یک بار در روز دفع مدفوع  داشته باشند

این دستیار تخصصی طب سنتی ایران خاطرنشان کرد: توجه به اجابت مزاج و لینت طبع بسیار مهم است؛ برای بیماران دیابتی حداقل یک‌بار در روز دفع مدفوع همراه با احساس تخلیه کامل و با قوام مناسب لازم است و در غیر این صورت حتماً با پزشک مشورت کنند.

وی اضافه کرد: پرهیز از هیجان و استرس نیز بیماران دیابتی  را در کنترل قند کمک می‌کنند.

بیماران دیابتی لاغر مدت زمان حمام با آب ولرم را کمی افزایش دهند

عویدزاده یادآور شد: اگر بیمار دیابتی فردی لاغر است، توصیه می‌شود که مدت زمان حمام با آب ولرم را کمی افزایش دهد و از سونای خشک به‌شدت پرهیز کند همچنین بیماران دیابتی چاق به‌صورت به‌عکس عمل کنند و افراد لاغراندام بهتر است تعداد دفعات فعالیت جنسی را به حداقل در هفته کاهش دهند.

برچسب ها: دیابت ، آلودگی ، زرشک
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: