کد خبر: ۱۴۳۰۴۹
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۰ - ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - 2017February 21
سقط هایی که بطورقانونی طی دو سال گذشته انجام شده ، 35 درصد رشد داشته و از تولد کودکان دارای معلولیت جلوگیری شده است.
شفا آنلاین>اجتماعی> رئیس سازمان بهزیستی کشور از آغاز توزیع بسته امنیت غذایی بین مددجویان خبر داد و گفت: تمام مستمری بگیران کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور از این بسته امنیت غذایی برخوردار می شوند.

به گزارش شفا آنلاین، انوشیروان محسنی بندپی روز سه شنبه در حاشیه دیدار با ثمین صدیق نماینده سازمان جهانی بهداشت در نشستی با خبرنگاران افزود: 510 هزار خانوار در بهزیستی در سامانه برای دریافت این بسته امنیت غذایی ثبت شده اند.

**رشد 35 درصدی سقط جنین قانونی
رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: سقط هایی که بطورقانونی طی دو سال گذشته انجام شده ، 35 درصد رشد داشته و از تولد کودکان دارای معلولیت جلوگیری شده است.
سقط های قانونی با مجوز پزشکی قانونی انجام می شود.
محسنی بندپی تصریح کرد: سال 94 ، یکهزار و 350 مورد سقط انجام شد و در 9 ماهه اول امسال بیش از یکهزار و 400 مورد سقط انجام شده است.
وی خاطرنشان کرد: از ظرفیت شرعی و قانونی برای پیشگیری از معلول زایی استفاده شده است.

**رسیدگی به طلاق پیش از ثبت در دادگاه
رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: قانون وظیفه اصلی کنترل طلاق را برعهده بهزیستی گذاشته و بنابراین این سازمان به آموزش های پیش از ازدواج برای افزایش مهارت های زندگی و مهارت های فرزندپروری توجه ویژه ای کرده است.
محسنی بندپی افزود: سامانه ثبت الکترونیکی طلاق در خراسان رضوی راه اندازی شده و قبل از آنکه درخواست طلاق در دادگاه ثبت شود و زوج در حلقه وکلایی گرفتار شوند که آنان را به سمت طلاق سوق می دهد ، در سامانه ثبت شده و آموزش و مشاوره های لازم در این زمینه را می گیرند.
وی یادآور شد : پس از ارزیابی های این طرح در مشهد اکنون در نظر است این سامانه در پنج شهر خراسان رضوی نیز توسعه یابد.
وی یادآور شد: تا پایان فروردین ماه سال آینده ، نواقص سامانه ثبت الکترونیکی طلاق برطرف شده و در 11 استان کشور اجرایی خواهد شد.

**اجرای آزمایشی دادگاه درمان مدار اعتیاد
رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: با همکاری قوه قضائیه ، دادگاه درمان مدار اعتیاد در پنج استان کشور شامل تهران، البرز، قزوین، سیستان و بلوچستان و گیلان راه اندازی می شود.
محسنی بندپی افزود: با اجرای این طرح ، دیگر معتادان متجاهر ، مجرم تلقی نمی شوند و بحث توانمندسازی ، نگهداری طولانی مدت و حرفه آموزی آنان با بهره گیری از یک تیم کامل روانشناختی ، درمانی و مددکاری مطرح است.
به گفته وی، منابع مالی این طرح تامین شده و از ظرفیت تمام دستگاه ها برای اجرای آن استفاده خواهد شد.

**کودک مورد سوءاستفاده پس از سه بار دیگر تحویل خانواده نمی شود
رئیس سازمان بهزیستی کشور درخصوص اینکه چرا کودک خیابان دوباره به خانواده هایشان تحویل می شوند، گفت: از نظر شرعی و قانونی نمی توانیم به والدین بگوییم که حق ندارند فرزندان خود را از مراکز بهزیستی تحویل بگیرند.
محسنی بندپی افزود: تلاش داریم مشکلات خانواده این کودکان را برطرف کنیم؛ اگر مشکل اقتصادی داشتند به دنبال راه حل برویم اما اگر موضوع سوءاستفاده بود بعد از سه بار کودک دیگر به خانواده تحویل نمی شود.

وی تصریح کرد: قوه قضائیه در حال تهیه شیوه نامه این موضوع است تا کودکان بعد از سه بار سوء استفاده دیگر به خانواده ها تحویل داده نشوند.

**برنامه های سال آینده بهزیستی
رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: اورژانس اجتماعی در 140 شهر بالای 150 هزار نفر سال آینده گسترش خواهد یافت.
محسنی بندپی افزود: همچنین اقدامات غربالگری نیز توسعه خواهد یافت و تا پایان برنامه ششم توسعه ، میزان پوشش غربالگری تنبلی چشم و شنوایی به بیش از 95 درصد خواهد رسید.
وی با اشاره به الزام غربالگری اختلالات ژنتیکی پیش از ازدواج برای پیشگیری از معلولیت گفت: این طرح اکنون دو استان کشور عمومیت پیدا کرده و شواهد نشان می دهد که این مداخلات کارساز بوده و آگاهی مردم ، افزایش یافته است.ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: