کد خبر: ۱۴۳۰۴۵
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۰ - ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - 2017February 21
در سه سال اخیر در قالب طرح تحول نظام سلامت حدود 10 هزار مرکز بهداشتی و درمانی در سطح روستاها و شهرهای کوچک کشور به بهره برداری رسید.
شفا آنلاین>سلامت>معاون بهداشتی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت که خدمات بهداشتی برای 10 میلیون و 200 هزار نفر از جمعیت حاشیه شهرهای کشور فراهم شده است.

به گزارش شفا آنلاین، علی اکبر سیاری روز سه شنبه در جمع کارکنان و پزشکان مازندران در دانشکده پیامبر اعظم (ع) ساری افزود: در مجموع 28 میلیون جمعیت روستایی ، عشایری، و شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت از اولویت های خدمات رسانی بهداشتی و درمانی طرح تحول نظام سلامت هستند.
وی اضافه کرد: دولت در سه سال اخیر 15 هزار میلیارد ریال برای خدمات رسانی بهداشتی و درمانی در کشور هزینه کرده که 7 برابر دولت گذشته است.
وی میزان اعتبار هزینه شده در یک دهه گذشته در حوزه بهداشت و درمان را حدود 2 هزار میلیارد ریال اعلام کرده است.

* صدور کارت سلامت بهداشتی برای میانسالان
معاون وزیر بهداشت گفت که برای اجرای بهتر خدمات دهی به مردم به خصوص اقشار در معرض خطر بیماری ( میانسالان30 تا 60) کارت سلامت برای این گروه سنی صادر می شود.
به گفته وی ، این گروه سنی متناسب با نوع خطر بیماری ها ، کارت سبز، زرد، نارنجی و قرمز دریافت می کنند.
دکتر سیاری اظهارداشت : براساس آمار حدود 5 درصد از جمعیت کشور در رنج کارت قرمز قرار دارند و این گروه سنی به خدمات بهتری نیاز دارند.

* احداث 10 هزار واحد بهداشتی و درمانی در شهرها و روستاها
معاون وزیر بهداشت افزود : در سه سال اخیر در قالب طرح تحول نظام سلامت حدود 10 هزار مرکز بهداشتی و درمانی در سطح روستاها و شهرهای کوچک کشور به بهره برداری رسید.
دکتر سیاری اظهارداشت : در این مدت 20 هزار واحد بهداشتی و درمانی نیز بازسازی و مرمت شده است.
وزیر بهداشت به همراه یک هیات از این وزارتخانه امروز در ساری به طور همزمان 657 واحد بهداشتی در کشور و 68واحد را در مازندران به صورت ویدئو کنفرانس افتتاح کرد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: