کد خبر: ۱۴۳۰۱۸
تاریخ انتشار: ۰۷:۱۵ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - 2017February 22
دانشمندان موفق به معکوس‌ کردن علائم پیری در موش‌های آزمایشگاهی شده‌اند. محققان با افزایش ۳۰ درصدی عمر این موش‌ها، معتقدند یک روز می‌توان عمر انسان‌ها را نیز بیشتر کرد.
شفا آنلاین:پیری پدیده‌ای ترسناک و البته ناخوشایند برای بسیاری از افراد است. بااین‌حال دانشمندان ادعا می‌کنند که توانسته‌اند به روشی جدید برای معکوس کردن روند پیری دست یابند.

به گزارش شفا آنلاین:دانشمندان موفق به معکوس‌ کردن علائم پیری در موش‌های آزمایشگاهی شده‌اند. محققان با افزایش ۳۰ درصدی عمر این موش‌ها، معتقدند یک روز می‌توان عمر انسان‌ها را نیز بیشتر کرد. موسسه مطالعات بیولوژیک سالک (Salk) در کالیفرنیا، اعلام کرده است که دانشمندان در حال معکوس‌ کردن زمان از طریق فرآیندی موسوم به «برنامه‌ریزی مجدد سلولی» هستند.

 آن‌ها با این روش توانسته‌اند طول عمر حیوانات را از ۱۸ هفته به ۲۴ هفته، بدون بروز علائم و نشانه‌های پیری، افزایش دهند. دانشمندان باور دارند این تکنیک که باعث جوان‌سازی اندام‌های موش‌ها و افزایش عمر آن‌ها شده است، بهترین روش برای بازگرداندن جوانی به انسان‌ها باشد. بااین‌حال، به دلیل پیچیدگی‌های پدیده پیری، هرگونه آزمایش بالینی نیازمند حداقل ۱۰سال زمان برای بررسی است.سپید
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: