کد خبر: ۱۴۳۰۱۵
تاریخ انتشار: ۰۶:۴۵ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - 2017February 22
این بالون‌ها فضای معده فرد را اشغال می‌کنند و در کنار رژیم غذایی و ورزش استفاده می‌شوند. دو نوع سیستم بالون در سال ۲۰۱۵ توسط سازمان غذا و دارو آمریکا تایید شده است: سیستم یکپارچه دو بالونی ReShape و سیستم بالون داخل معدی Orbera.
شفا آنلاین:سازمان غذا و داروی آمریکا اعلام کرد، بالون‌های مملو از مایع که برای درمان چاقی در معده گذاشته می‌شوند با عوارض جدی‌ای مرتبط هستند.

به گزارش شفا آنلاین:این بالون‌ها فضای معده فرد را اشغال می‌کنند و در کنار رژیم غذایی و ورزش استفاده می‌شوند. دو نوع سیستم بالون در سال ۲۰۱۵ توسط سازمان غذا و دارو آمریکا تایید شده است: سیستم یکپارچه دو بالونی ReShape و سیستم بالون داخل معدی Orbera.

اما در آخرین گزارش این سازمان عنوان شده که چندین گزارش در مورد عوارض مرتبط با این دو سیستم بالون دریافت شده است. یکی از مشکلات، مربوط به بالون‌های بیش از اندازه پرشده با هوا یا مایعات اضافی در معده بیماران بود. این وضعیت منجر به برداشتن زودهنگام بالون‌ها شده بود. دومین مشکل ابتلا به پانکراتیت حاد است. این عارضه هم منجر به برداشتن بالون‌ها می‌شود. این مشکل ممکن است به دلیل فشردگی ساختارهای سیستم گوارش اتفاق بیفتد.سپید
منبع: HealthDay
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: