کد خبر: ۱۴۲۹۲۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۰ - ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - 2017February 21
فیش اند چیپس در فر از مجموعه دستور غذایی های مارتا استوارت است که ما طرز تهیه آن را برای شما آماده کرده ایم. اگر نمی خواهید که برای پخت این غذای خوشمزه از روغن زیادی استفاده کنید، آن را در فر بپزید.
به گزارش شفا آنلاین:مواد لازم برای تهیه فیش اند چیپس در فر

سیب زمینی  : ۶۰۰ گرم   
روغن زیتون : ۱/۴ پیمانه
رزماری : ۲ قاشق غذاخوری
نمک : به میزان لازم
فلفل سیاه : به میزان لازم
آرد سوخاری : یک و یک چهارم پیمانه
آرد : ۱/۳ پیمانه
تخم مرغ : ۲ عدد بزرگ
فیله ماهی : ۷۰۰ گرم

 

طرز تهیه فیش اند چیپس

از قبل فر را با حرارت ۲۰۰ درجه سانتی گراد گرم کنید.
سیب زمینی ها را به همراه روغن و برگ های رزماری، کمی نمک و فلفل سیاه ترکیب کنید و در سینی فر پهن کنید. آن ها را برای ۲۰ دقیقه در طبقه ی بالای فر بپزید.
در این میان، آرد سوخاری را در سینی دیگری ریخته و برای ۵ دقیقه در طبقه ی پایین فر برشته کنید. آن را در ظرفی پهن بریزید. آرد را هم در ظرفی دیگر بریزید و به آن نمک و فلفل سیاه بزنید. تخم مرغ ها را در ظرف دیگری ریخته و بزنید.
 به تکه های ماهی کمی نمک بزنید، آن ها را در آرد، سپس در تخم مرغ و در نهایت در آرد سوخاری بزنید. آن ها را در سینی فر که در آن کاغذی روغنی پهن کردید، قرار دهید.
سیب زمینی ها را بچرخانید و بعد به طبقه ی پایین فر منتقل کنید و سینی ماهی ها را در طبقه ی بالایی قرار دهید. آن ها را برای حدود ۱۶ تا ۱۸ دقیقه ی دیگر تا ماهی ها نرم و مغز پخت و سیب زمینی ها ترد و طلایی شوند، بپزید.
فیش اند چیپس را به همراه برش های لیمو، خیار و سس کچاپ سرو کنید.

 

نکات

1 - سیب زمینی ها را با پوست کن به شکل ورق های نازک برش دهید. آن ها را برای ۵ دقیقه در آب گرم خیس کرده، بعد آبکشی کرده و خشک کنید.
2 - از ماهی هایی با گوشت سفت مانند ماهی کاد استفاده کنید. آن ها را به شکل نوار هایی با پهنای دو و نیم سانتی متر خرد کنید.
3 - می توانید از پودر سوخاری پانکو هم استفاده کنید.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: