کد خبر: ۱۴۲۵۶۹
تاریخ انتشار: ۲۳:۳۰ - ۲۹ بهمن ۱۳۹۵ - 2017February 17
مصرف قطره آهن راهی برای جلوگیری از بروز کم خونی در دوران بزرگسالی است.
شفا آنلاین>سلامت>یک متخصص خون و سرطان گفت: مصرف قطره آهن راهی برای جلوگیری از بروز کم خونی در دوران بزرگسالی است.

به گزارش شفا آنلاین،سامان بقازاده متخصص خون و سرطان با بیان اینکه بیشتر کودکان از پنج ماهگی تا ۳ سالگی به کم خونی مبتلا می‌شوند، گفت: بی قراری، بی اشتهایی، حالت تهوع، کاهش سطح هوشیاری و گاهی گریه‌های بی وقفه از مهمترین علایم بروز کم خونی در کودکان است.

این متخصص خون و سرطان با تاکید بر اینکه از مصرف خود سرانه داروی آهن باید خودداری کرد، افزود: عدم مصرف این قطره به کودکان باعث بروز آسیب‌های شدید بدنی می‌شود.

وی با بیان اینکه یکی از شایع‌ترین دلایل بروز کم خونی افراد کاهش آهن در بدن است، اظهار داشت: به دلیل اینکه آهن یک ماده حیاتی برای نوزادان و کودکان است، مصرف قطره آهن در این دوران از کمبود این ماده حیاتی در دوران بزرگسالی پیشگیری می‌کند.

وی با بیان اینکه مصرف قطره آهن در رشد قد و جسم کودکان تاثیر دارد، تصریح کرد: عدم استفاده از این ماده باعث افزایش بیماری‌های کلیوی، گوارشی، کبد، دهان و دندان می‌شود که مصرف قطره آهن در کودکی افزایش هوش و سطح یادگیری آنها را در پی دارد.

بقازاده با اعلام اینکه مصرف ۱۵ قطره آهن در روز برای افزایش آهن بدن کافی است، گفت: این قطره را همراه با شیر و یا فرآورده‌های کلسیم دار به کودکان ندهید، زیرا آهن به میزان کافی جذب بدن نمی‌شود.

این متخصص خون و سرطان یادآور شد: مصرف مواد غذایی حاوی ویتامین C و آهن مانند میوه‌جات، گوشت، زرده تخم مرغ و حبوبات باعث افزایش آهن بدن در دوران بزرگسالی می‌شود.
برچسب ها: سرطان ، کم خونی ، متخصص
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: