کد خبر: ۱۴۲۵۶۳
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۰ - ۲۹ بهمن ۱۳۹۵ - 2017February 17
کشور ایران ظرفیت مناسبی برای افزایش همکاری های دو جانبه و تبادلات علمی و فناوری در حوزه های مختلف دارد

شفا آنلاین>اجتماعی>رییس دانشگاه اونم مکزیک گفت: کشور ایران ظرفیت مناسبی برای افزایش همکاری های دو جانبه و تبادلات علمی و فناوری در حوزه های مختلف دارد.

به گزارش شفا آنلاین، جرو ویچیرز (Graue Wiechers) رئیس دانشگاه اونم مکزیک UNAM Universidade Nacional Autonoma Mexico در مکزیک که قدیمی ترین و بزرگترین دانشگاه در آمریکای شمالی است در دیدار با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان ضمن تقدیر از جایگاه بالای علمی بین المللی سیدحسن هاشمی از وی به عنوان شخصیتی وزین در حوزه چشم پزشکی یاد کرد.
رییس دانشگاه اونم مکزیک خطاب به دکتر هاشمی گفت: با توجه به اینکه هر دو ما چشم پزشک هستیم می توانیم همکاری های علمی خود را از این حوزه آغاز کنیم و سپس به سایر حوزه ها تعمیم دهیم.

وی تصریح کرد: مطالعات فراوانی در خصوص تمدن ایران داشته است و علاقمند است که بازدیدی از ایران، فرهنگ و آثار باستانی کشورمان داشته باشد.
وی از امضای تفاهم نامه ای با دانشگاه علوم پزشکی تهران و ایجاد زمینه تبادلات علمی و فناوری ابراز خشنودی کرد و گفت: این تفاهم نامه ها بستری را برای رفت و آمد دانشمندان دو کشور فراهم می کند و فرصت مغتنمی است که دو کشور در عرصه های علمی و پژوهشی تماس مستقیم داشته باشند.

وی ادامه داد: در مکزیک بخش آموزش پزشکی از بخش خدمات مجزاست اما مرتبط هستند و بیمارستان های دانشگاهی و بیمارستان های زیر مجموعه وزارت بهداشت با هم همکاری خوبی دارند.

ویچیرز خاطرنشان کرد: از تمدن ایران از دوران طفولیت آشنا شدم و ایران کشوری مستقل است که بعد از انقلاب مسیر توسعه را طی کرد.
وی ادامه داد: برای کشور مکزیک مهم است که روابط علمی و اقتصادی با ایران داشته باشد چرا که به لحاظ فرهنگی، نزدیکترین ملت ها به ایران هستیم.


** همکاری با کشور مکزیک در حوزه های پزشکی و واکسن
سیدحسن هاشمی، وزیر بهداشت، درمان وآموزش پزشکی نیز از وی برای بازدید از ایران و دانشگاه های علوم پزشکی، بخصوص دانشگاه علوم پزشکی شیراز و آثار باستانی و فرهنگی کشور دعوت کرد.
هاشمی افزود: کشور ایران بیشترین قربانی تروریسم بوده است و جنگ تحمیلی قدرت های بزرگ به وسیله عراق به ایران آسیب زیادی را به کشور وارد کرد.
وی اظهار داشت: در حوزه های پزشکی و واکسن می توانیم با کشور مکزیک همکاری داشته باشیم و کارگره علمی را برای توسعه همکاری های دوجانبه آموزشی و تحقیقاتی بین دو کشور ایجاد کنیم.
برچسب ها: بهداشت ، دانشگاه ، پزشکی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: