کد خبر: ۱۴۲۵۱۴
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۰ - ۲۹ بهمن ۱۳۹۵ - 2017February 17
اصولا در طب شیمیایی برای درمان این بیماری از داروهای محلل چربی استفاده می‌شود، این در حالی است که در طب قدیم گیاهان دارویی زیادی طبق نظر سمیه زارعی، کارشناس و محقق گیاهان دارویی وجود دارد که می‌توان برای رفع این مشکل از آنها استفاده کرد.

شفا آنلاین>سلامت>مشکلاتی نظیر چربی‌خون، کلسترول و یا بیماری‌های  نظیر آن خارج از جنبه ژنتیکی و وراثتی  و جزء آن دسته از بیماری‌ها محسوب می‌شود که بیشتر در سنین بالای 40 سال در افراد مشاهده می‌شود

به گزارش شفا آنلاین،اما در سال‌های اخیر به علت تغذیه نامناسب، وجود آلاینده‌های بسیار مضر در هوا، افزایش میزان استرس و اضطراب و کاهش فعالیت‌های مناسب ورزشی، این بیماری‌ها در افراد جوان نیز بیشتر شده است. اصولا در طب شیمیایی برای درمان این بیماری از داروهای محلل چربی استفاده می‌شود، این در حالی است که در طب قدیم گیاهان دارویی زیادی طبق نظر سمیه زارعی، کارشناس و محقق گیاهان دارویی وجود دارد که می‌توان برای رفع این مشکل از آنها استفاده کرد. 

تخم شوید
برگ یا بذر شوید، دو اندام مفید این گیاه برای درمان گیاهی محسوب می‌شوند که دارای خواصی نظیر کاهش چربی خون، کاهنده کلسترول، چربی‌سوز قوی، ضد نفخ بادشکن، کمی قابض و ضد اسهال، تقویت‌کننده معده و ضد اسپاسم است و نحوه مصرف آن به صورت دمکرده بوده و بهترین زمان مصرف آن بعد از ناهار و شام است.

زرشک
زرشک جزء گیاهانی است که انواع مختلفی از جمله زرشک پلویی، زرشک هسته‌دار و  زرشک تک هسته را داراست و تمام انواع زرشک‌ها دارای خواص مشترکی نظیر تصفیه‌کنندگی خون، صفرابر، پاک سازی‌کننده کبد، خون ساز، قابض، ضداسهال، کاهنده فشارخون، تقویت قلب، درمان چربی کبد، کاهنده چربی خون و درمان جوش و کهیرهای پوستی هستند، ولی زرشک هسته‌دار یا همان زرشک سیاه این خواص را بیشتر داراست که اصولا به صورت دمکرده بعدازظهرها مصرف آن توصیه می‌شود که البته اگر فردی چربی خون داشته، ولی فشار پایین داشت است، توصیه می‌شود همزمان عناب را با زرشک به صورت دمکرده مصرف کند. همچنین افراد دارای فشار بالا خوردن چای ترش همراه زرشک علاوه بر تنظیم فشار، کاهنده چربی نیز است.

خاکشیر
این گیاه دارویی که به عنوان گیاه مصلح مزاج معروف بوده و در رفع امراض زیادی موثر است، اگر صبح ناشتا به صورت شربت همراه با عسل میل شود، تاثیر بسزایی در درمان کلسترول و چربی خون و چربی کبد دارد و این بدان علت است که ضمن اینکه ملین بوده و باعث تخلیه روده‌ها از فضولات می‌شود، در باز شدن عروق نیز موثر است.

سیر
این میوه پر خاصیت بد بو  به دلیل داشتن میزان بالایی از املاح از جمله منیزیم و منگنز و پتاسیم در درمان بیماری‌های زیادی از جمله کاهش کلسترول تنظیم فشار خون،  کاهش چربی خون رفع و جلوگیری از گرفتگی عروق مفید است. همچنـــین در کاهـــش وزن بـــدن، تنظیــــم اشتــــها و افزایش رشد موی سر موثر است که اصولا به صورت خام یا ترشـی سیـــر مصرف آن توصیه می شود.

برچسب ها: ژنتیک ، اضطراب ، کلسترول
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: