کد خبر: ۱۴۲۴۳۲
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۰ - ۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - 2017February 16
مدیر اجرایی پروژه ساخت چاپگر سه بعدی ریستی گفت: چاپگر سه بعدی زیستی در برخی از نقاط دنیا ساخته شده و ما هم در پژوهشگاه رویان توانستیم به این موفقیت دست یابیم

شفا آنلاین>سلامت>محققان پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی موفق به ساخت چاپگر سه بعدی زیستی شدند که امروز ( 28 بهمن ماه ) درمحل این پژوهشگاه رونمایی شد.

به گزارش شفا آنلاین،مدیر اجرایی پروژه ساخت چاپگر سه بعدی ریستی گفت: چاپگر سه بعدی زیستی در برخی از نقاط دنیا ساخته شده و ما هم در پژوهشگاه رویان توانستیم به این موفقیت دست یابیم.

مجید حلوایی اظهارکرد؛با این فناوری پیشرفته قادر به ساخت بافت سخت و نرم انسان هستیم، بیان کرد: در گام اول درصدد ساخت بافت عروق، استخوان و غضروف هستیم و در گام بعدی به سراغ ساخت ترکیب پیچیده مانند بافت رگ و استخوان، عروق در استخوان و بافت های پیچیده تر مانند کلیه خواهیم رفت.



وی با اشاره به اینکه حدود چهار سال پیش این کار در پژوهشگاه رویان آغاز شد و با تلاش جمعی از محققان توانستیم به این فناوری پیشرفته دست یابیم.

حلوایی ادامه داد: در دنیا در گام اول به دنبال پرینت موارد ساده بودند و پس از مشاهده نتایج مثبت آن، موضوع در بافت های پیچیده تر پیگیری می شود که ما هم این مسیر را طی خواهیم کرد.

وی ادامه داد: هدف نهایی ما همانند سایر محققان در اقصی نقاط دنیا به دنبال ساخت بافت با عملکرد مشابه بدن در آینده است که امیدواریم با سعی و تلاش محققان به این هدف بزرگ در زمینه پزشکی بازساختی دست یابیم.


مدیر اجرایی پروژه ساخت چاپگر سه بعدی ریستی گفت: هرچند چاپگرهای سه بعدی در زمینه های مختلف کارایی دارند اما بیشترین کاربرد چاپگر سه بعدی زیستی در زمینه پزشکی است .

چاپگرهای سه بعدی وسیله‌هایی هستند که با استفاده از آنها می‌توان از فایل های سه بعدی نمونه های واقعی بسازیم.این فناوری پیشرفته انقلابی در ساخت محصولات اعم از صنتعی و پزشکی کرده است و محققان به دنبال بهره گیری بهتر از این فناوری هستند.
برچسب ها: چاپگر ، رویان ، پروژه
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: