کد خبر: ۱۴۲۳۷۴
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۰ - ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - 2017February 15
شفاآنلاین:دخترجوانی که برای خارج کردن کیست به بیمارستان رفته بود با ازدست دادن تنها کلیه اش،دیالیزی شد.

بر اساس آن در یک عمل جراحی مربوط به برداشتن کیست در بدن یک زن جوان در یکی از بیمارستان های خصوصی اصفهان، تنها کلیه این بیمار نیز از بدنش خارج شده است.
به گزارش شفا آنلاین، دختر جوانی برای عمل جراحی خارج کردن کیستی که در شکم داشت در یکی از بیمارستان های خصوصی اصفهان بستری شد.او پس ازانتقال به اتاق عمل توسط یکی از متخصصان سرشناس تحت عمل جراحی قرارگرفت.اما بعد ازعمل مشخص شد پزشک،تنها کلیه دختر نگون بخت را از بدنش خارج کرده است!درپی این اتفاق ، دختر جوان برای زنده ماندن به ناچار تحت دیالیزقرارگرفته است.



به دنبال انتشاراین خبر
کیانوش جهانپورسرپرست روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: بررسی های اولیه نشان می دهد که این عمل جراحی، اشتباه نبوده و ما منتظر جواب آزمایش های پزشکی برای اعلام نظر قطعی در باره آن هستیم.

وی با بیان اینکه این عمل جراحی حدود یک ماه پیش بر روی یک زن 38 ساله توسط یک جراح مجرب انجام شده است، اظهار کرد: این بیمار بطور مادرزادی فقط یک کلیه داشته که آن هم در محل طبیعی خود نبوده و به اصطلاح 'کلیه لگنی' داشته است.
جهانپور ادامه داد: بنظر می آید جراح هنگام برداشتن کیست متوجه دست اندازی آن بر روی کلیه شده و با توجه به اینکه کلیه قابل حفظ کردن نبوده، ناچار به برداشتن آن شده است.
وی با بیان اینکه بیمار هنگام عمل دچار خونریزی شده است، تصریح کرد: دو جراح مجرب دیگر نیز برای این عمل به کمک آمدند و جان بیمار را حفظ کردند.
سرپرست روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه این بیمار اکنون در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان الزهرا(س) اصفهان بستری و منتظر پیوند کلیه است، افزود: همه اقدام های لازم برای حفظ جان بیمار انجام شده و صدور رای عجولانه به نام 'اشتباه پزشکی'، مایه تاسف و خیانت در کار رسانه ای است.
وی خواهان دقت و بررسی بیشتر رسانه ها در درج اخبار پزشکی شد و تاکید کرد: انتشار چنین اخباری بدون تایید منابع رسمی باعث ایجاد جو متشنج در جامعه و کاهش تمایل پزشکان برای انجام عمل های جراحی می شود.





برچسب ها: کیست ، دیالیز ، کلیه
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: