کد خبر: ۱۴۲۱۶۲
تاریخ انتشار: ۰۵:۵۹ - ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - 2017February 15
. محققان در این مطالعه ۳۹ کودک ۳ ساله را ارزیابی کردند و دریافتند آنهایی که بعد از یادگیری کلمات جدید می‌خوابند در طول ۲۴ ساعت بعد بهتر کلمات را به خاطر سپرده‌اند.
شفا آنلاین:بر اساس یافته‌های یک پژوهش جدید، کودکان پیش‌دبستانی که چرت نیمروزی دارند در یادگیری کلمات جدید مهارت بهتری دارند. محققان در این مطالعه ۳۹ کودک ۳ ساله را ارزیابی کردند و دریافتند آنهایی که بعد از یادگیری کلمات جدید می‌خوابند در طول ۲۴ ساعت بعد بهتر کلمات را به خاطر سپرده‌اند.

به گزارش شفا آنلاین: ربکا گومز، پژوهشگر ارشد دانشگاه آریزونا می‌گوید: «شواهد نشان می‌دهد فازهای مختلف خواب در تثبیت حافظه نقش دارند و یکی از فازهای بسیار مهم خواب، طول موج آرام است که عمیق‌ترین نوع خواب به شمار می‌آید.» کارشناسان توصیه می‌کنند که اگر کودک مایل به خواب نیست نباید او را مجبور به خوابیدن کرد؛ اما کودک پیش‌دبستانی باید ۱۰ تا ۱۲ ساعت در شبانه‌روز بخوابد. به گفته گومز، کودکانی که خواب کافی ندارند، شاهد پیامدهای بلندمدت آن خواهند بود که از آن جمله عملکرد ضعیف در آزمون‌های مهارت روانی است. اگر کودک در شب به قدرکافی نمی‌خوابد، بهتر است تشویق به خواب نیمروزی شود.سپید
منبع: Reuters
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: