کد خبر: ۱۴۲۱۵۶
تاریخ انتشار: ۰۵:۱۵ - ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - 2017February 15
محققان دریافتند گمنامی پزشکی از راه دور، حس آسیب‌پذیری بیماران را کاهش می‌دهد و برخی از آنها می‌گویند راحت‌تر نگرانی‌های خود را از این طریق نسبت به ملاقات چهره‌به‌چهره اظهار می‌کنند.
شفا آنلاین:بر اساس گزارش محققان بریتانیایی، مراقبت‌های بهداشتی مبتنی بر وب و تلفن می‌تواند مزایای زیادی برای نجات‌یافتگان از سرطان داشته باشند. مطالعه جدید، تحقیقات قبلی درباره تجارب بازماندگان سرطان با تماس‌های درمانی آنلاین و تلفنی را بررسی کردند؛ آنچه که پژوهشگران پزشکی از راه دور می‌نامند.

به گزارش شفا آنلاین: این بررسی نشان داد که بیماران انعطاف‌پذیری و راحتی این روش از در تماس بودن با ارائه‌دهندگان مراقبت‌های خود را دوست دارند؛ زیرا آنها می‌توانند این کار را به گونه‌ای در یک محل آشنا و راحت و با حداقل اختلال در زندگی‌شان انجام دهند.

 محققان دریافتند گمنامی پزشکی از راه دور، حس آسیب‌پذیری بیماران را کاهش می‌دهد و برخی از آنها می‌گویند راحت‌تر نگرانی‌های خود را از این طریق نسبت به ملاقات چهره‌به‌چهره اظهار می‌کنند.
جنبه‌های منفی پزشکی از راه دور که بیماران ذکر کردند، نبود امکان دیدار پزشک بود. با این وجود برخی بیماران نیز گفتند که با توجه به مسائلی مانند مشکلات شنوایی (با خدمات مبتنی بر تلفن) یا عدم مهارت‌های رایانه‌ای، نمی‌توانند از این خدمات استفاده کنند. به گفته
آنا کاکس، سرپرست این مطالعه و محقق دانشکده علوم بهداشتی سوری: «تحقیقات ما نشان داد که نجات‌یافتگان از سرطان خواستار بازگشت به زندگی روزمره خود در اسرع وقت هستند. پزشکی از راه دور این امر را به وسیله حذف ویزیت‌های اغلب خسته‌کننده در بیمارستان و ادغام مراقبت با امور روزمره، تسهیل کرده بود. پزشکی از راه دور برای بسیاری از بازماندگان سرطان، از استقلال‌شان حمایت کرده و به آنها اطمینان خاطر می‌بخشد.» پژوهشگران اشاره کردند، این موضوع واقعا به سلیقه شخصی افراد برمی‌گردد. برخی همچنان روش‌های مراقبت چهره‌به‌چهره سنتی را ترجیح می‌دهند. کاکس می‌افزاید: «ما در حال حاضر در دنیای دیجیتال زندگی می‌کنیم و مهم است که مدل‌های مراقبت‌مان از آن استفاده کنند. مشارکت طیفی از بازماندگان سرطان در طراحی مداخلات پزشکی از راه دور، برای موفقیت آنها ضروری است.»سپید
منبع: HealthDay

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: