کد خبر: ۱۴۲۰۸۵
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۰ - ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - 2017February 13
ما جلسات متعددی ممکن است برگزار کنیم و در صورتی که لازم باشد آن را اعلام خواهیم کرد.
شفا آنلاین>سلامت>سخنگوی وزارت بهداشت در واکنش به گفته خبرنگار مبنی بر اینکه شما سخنگو هستید و باید برای افکار عمومی شفاف سازی کنید اظهار داشت: اما این مسئله دلیل نمی‌شود که اگر بنده در جریان جلسه باشم آن را حتما در نشست خبری بگویم یا نگویم.

به گزارش شفا آنلاین، ایرج حریرچی در نشست خبری در پاسخ به سوال خبرنگار مبنی بر اینکه شنبه گذشته جلسه‌ای با حضور وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو همچنین معاون اول قوه قضائیه برگزار شده است و گفته می شود تخلفات دارویی از جمله دلایل برگزاری این نشست بوده است، اظهار داشت: ما جلسات متعددی ممکن است برگزار کنیم و در صورتی که لازم باشد آن را اعلام خواهیم کرد.

وی در واکنش به گفته خبرنگار مبنی بر اینکه شما سخنگو هستید و باید برای افکار عمومی شفاف سازی کنید اگفت: اما این مسئله دلیل نشده که اگر بنده در جریان جلسه باشم آن را حتما در نشست خبری بگویم یا نگویم.

وی در ارتباط با بیمه سلامت اظهار داشت: عمده بیمه‌شده‌های بیمه سلامت افرادی هستند که کل حق بیمه آنها را دولت تأمین می‌کند و افراد روستایی و عشایر جزء این افراد هستند که صد درصد حق بیمه‌شان توسط دولت پرداخت می‌شود.

وی در ادامه به افتتاح همزمان چندین پروژه بهداشتی در کشور خبر داد و گفت:‌مجمع سلامت کشور نیز با حضور رئیس‌جمهور برگزار خواهد شد.

به گفته وی علیرغم رشد مناسب بودجه 96 بیمه سلامت هنوز بودجه این بیمه مکفی نیست و امیدواریم سازمان بیمه سلامت بودجه‌اش درست طراحی شود.

همچنین حریرچی گفت: با توجه به اختیارات‌مان آمادگی داریم نظام اجرا را با سقف‌های لازم طی طرح های وسیع عملیاتی کنیم.

وی در ارتباط با هزینه‌های سلامت گفت: هزینه‌های سلامت شامل دو قسمت دارو و ملزومات مصرفی و سطح پرداختی به نیروهای انسانی است. مصرف دارو در کشور ما نسبت به منطقه بالاتر بوده ولی اکنون روند آن رو به کاهش است و وضعیت خوبی داریم. در ابتطاب با پرداخت نیروهایمان نیز از میانگین جهانی پایین‌تر هستیم.

وی گفت: اگر پرستار، پزشک، نیروی خدماتی، آزمایشگاه‌ها و ... به آ‌مریکا، کانادا و حتی حاشیه خلیج فارس سفر کنند و همان شغل را پیدا کنند سطح دریافتی آنها بیشتر خواهد بود. البته سطح درآمد در گروه‌های بهداشتی و درمانی نسبت به سایر گروه‌ها متفاوت است و پزشکی در کشور ما بالاترین انتخاب بوده در حالیکه در سایر کشورها اینطور نیست و این مسئله سطح متفاوتی از درآمد پزشک را پیش‌بینی می‌کند.

برچسب ها: وزارت ، بهداشت ، واکنش
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: