کد خبر: ۱۴۲۰۳۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۰ - ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - 2017February 13
رئیس انجمن سکته مغزی ایران خبرداد :
شفاآنلاین :رئیس انجمن سکته مغزی ایران با بیان اینکه روزانه حدود 150 نفر درتهران سکته مغزی می کنند گفت : اطلاع رسانی مناسب در مواجهه با سکته مغزی در یکی دوسال گذشته برای ما باورکردنی نبود چرا که با افزایش اگاهی ، مردم درزمان طلایی توانسته اند به بیماران حاد سکته مغزی کمک کنند .

به گزارش شفاآنلاین ،دکتربابک زمانی درآستانه برگزاری کنگره آتروترومبوزیس-پیشگیری ازتصلب شرائین ،سکته های قلبی ومغزی-که 29بهمن درتهران برگزارمی شود با بیان این خبروقدردانی ازتوجه رسانه های گروهی به پیشگیری ازبیماری های قلبی ومغزی افزود : وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از سال 94 متوجه اهمیت درمان سکته مغزی وفاصله عمیق ما و کشورهای پیشرفته و هشدارهای انجمن سکته مغزی ایران شد و اکنون این امر در اولویت های این وزارتخانه قراردارد .

وی با اظهارامیدواری کرد: روندی که وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در درمان سکته مغزی در پیش گرفته است همچنان با قوت ادامه پیدا کند .

متخصص مغزواعصاب ، زمان را مهم ترین فاکتوردر درمان سکته مغزی دانست و افزود : سه ساعت اول درفردی که دچاراین بیماری شده طلایی است و هرچه درمان در دقایق اولیه انجام شود امید بیشتری به بهبود و درمان وجود دارد .

وی ، کج و فلج شدن صورت و اختلالات تکلم را از نشانه های اولیه سکته مغزی دانست وگفت : اگر شخصی چنین علائمی داشت نه با وسیله شخصی و عمومی بلکه حتما حتما باید با آمبولانس به مراکزدرمانی منتقل شود. چرا که امکانات درمانی اولیه در زمان طلایی درآمبولانس وجود دارد .

رئیس انجمن سکته مغزی ایران اعلام کرد : متاسفانه درکشورسامانه منسجمی برای ثبت بیماری ها وجود ندارد و هر بخشی بیماران خود را بستری و ثبت می کند که این کار علمی نیست. اما ازاوایل امسال حدود 1500 مورد سکته مغزی ثبت شده که از این تعداد 300 نفر درمان شده اند. اما به طورقطع این عدد بخش کمی از واقعیت موجود است. چرا که بسیاری از آمارها ثبت نشده است .ضمن اینکه به طور میانگین روزانه حدود 150 نفر در تهران دچار سکته مغزی می شوند .




رئیس انجمن سکته مغزی ایران اعلام کرد : شواهدی وجود دارد که نشان می دهد بیماری های عروقی در سال های اینده گسترش پیدا می کند .

به گفته وی درحال حاضر دنیا رو به سوی بیماری هایی می رود که قابل درمان ترهستند. به این معنا که بیماری های واگیردارقابلیت درمان بیشتری دارند واین درحالی است که بیماری های غیرواگیرکمتر درمان می شوند .

وی افزود : برخی از بیماری ها اکنون به عنوان بیماری مغزی شناخته نمی شوند اما درآینده بسیاری از بیماری های فعلی افراد درمجموعه بیماری های مغزی قرارخواهد گرفت .

دکترزمانی افزود : سنگینی بیماری های مغزی تنها به شیوع بیماری بستگی ندارد بلکه تلقی جامعه از بیماری ها نیز بسیار مهم است .

متخصص مغز و اعصاب گفت : اما ممکن است تلاطم های اجتماعی و ...بیمارهای مغزی و عروقی را افزایش دهد ضمن اینکه شرایط اقتصادی و آرامش فردی در این امر نقش مهمی دارد .


گفتنی است چهارمین همایش سراسری روزآتروترومبوزیس روزجمعه 29 بهمن 95 ازساعت 9-14 وبامشارکت انجمن های قلب وعروق ایران،آترواسکلروزیس،اینترونشال کاردیولوژی ،انجمن سکته مغزی ایران و شرکت سانوفی درهتل پارسیان آزادی تهران برگزارمی شود.



غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۸
0
0
سلام خسته نباشید دو سال پیش پاپ اسمیر دادم گفتن که زخم دهانه رحم دارم. رفتار دکتره جوری بد بود باهام که ترسیدم. دیگه دکتر نرفتم. الان ترشح سفید غلیظ و آبکی دارم. هنگام نزدیکی درد و خونریزی دارم خیلی نگرانم از دکتر رفتن هم میترسم. بگید چیکار کنم خیلی میترسم
مدیر پایگاه

دکتر فرشته دانشمند متخصص زنان و زایمان:



شما حتما باید مجدد به متخصص زنان و زایمان مراجعه کنید و چون در هنگام
نزدیکی خونریزی دارید تست پاپ اسمیر مجدد تکرار شود



ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۸
0
0
با سلام در مورد ليزر موهاي زائد شنيدم كه باعث ناباروري و سرطان ميشود آيا صحت دارد يا نه؟ باتشكر
مدیر پایگاه با سلام و احترام
این سوال قبلا از کارشناسان پرسیده شده و پاسخ ددند ارتباطی ندارد
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: