کد خبر: ۱۴۱۹۱۱
تاریخ انتشار: ۰۳:۵۹ - ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - 2017February 13
سرپرست این محققان، استوارت ریس، استادیار دانشگاه استرالیای غربی است. گروه تحقیقاتی، سختی شریان‌ها را در بیش از 700 شهروند استرالیایی که بین 30 تا 40 سال داشتند بررسی کردند.
محققان معتقدند که استفاده غیرقانونی از آمفتامین‌ها، موجب بلوغ زودرس قلبی-عروقی می‌شود. مطالعه جدید، بر لزوم توجه بیشتر به اپیدمی جهانی سوءمصرف داروهای محرک تاکید می‌کند.

 سرپرست این محققان، استوارت ریس، استادیار دانشگاه استرالیای غربی است. گروه تحقیقاتی، سختی شریان‌ها را در بیش از 700 شهروند استرالیایی که بین 30 تا 40 سال داشتند بررسی کردند. شریان‌ها با افزایش سن سخت‌تر می‌شوند. در آن گروه از شرکت‌کنندگان در مطالعه که از داروهای محرک حاوی آمفتامین استفاده کرده بودند، سخت‌تر شدن شریانی مرتبط با سنین بالاتر دیده شد. ارتباط میان سوءمصرف غیرقانونی آمفتامین و بالاتر بودن سن شریانی، هم در گروه زنان و هم در گروه مردان دیده شد. به گفته محققان این مطالعه، هنوز مشخص نیست که این آسیب و تخریب قابل برگشت است یا خیر. نتایج مطالعه در شماره 9 فوریه نشریه قلب آسیا به چاپ رسید.

 آمفتامین‌ها، داروهای محرکی هستند که روی قلب اثرگذارند. افزایش ضربان قلب، بالا رفتن فشارخون، افزایش خطر حمله قلبی و مغزی و پارگی آنوریسم‌ها از جمله این تاثیرات هستند. در مطالعه مذکور، ارتباط مستقیم میان دوز مصرفی آمفتامین‌ها و بالاتر رفتن خطر عوارض قلبی مشخص نشده است. مطالعه نشان داده که سوءمصرف مداوم و مکرر آمفتامین‌ها، سن قلبی-عروقی فرد را بالا می‌برد و این وضعیت روی عمکرد تمامی اعضای اصلی فرد اثر می‌گذرد. سپید
منبع: PRNewswire
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: