کد خبر: ۱۴۱۴۴۲
تاریخ انتشار: ۰۳:۴۵ - ۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - 2017February 09
بررسی‌های بالینی اولیه بر روی این دارو که SelG1 نامیده می‌شود نشان داده که مصرف آن می‌تواند حملات درد در مبتلایان به بیماری را تا 45 درصد کاهش دهد.
       

شفا آنلاین:نتایج یک مطالعه جدید که در شماره دسامبر 2016 مجله New England Journa- of Medicine منتشرشده است، نشان داده که دارویی جدید ممکن است بتواند حملات درد عضلانی را در مبتلایان به آنمی سیکل‌سل یا کم‌خونی داسی شکل وجود دارد ، کنترل کند.


به گزارش شفا آنلاین:بررسی‌های بالینی اولیه بر روی این دارو که SelG1 نامیده می‌شود نشان داده که مصرف آن می‌تواند حملات درد در مبتلایان به بیماری را تا 45 درصد کاهش دهد. همچنین دارو به‌خوبی به‌توسط مصرف‌کنندگان آن تحمل شده و عوارض زیادی را نشان نداد.

بیماری کم‌خونی داسی شکل به علت نوعی نقص ژنتیکی ایجاد می‌شود که نتیجه آن تغییر شکل گلبول‌های قرمز از شکل دیسکی به شکلی شبیه هلال و داس است. این تغییر شکل موجب افزایش احتمال چسبیدن گلبول‌ها به هم و درنتیجه مسدود شدن عروق در بافت‌های مختلف بدن می‌شود. مسدود شدن رگ موجب نرسیدن اکسیژن و درنتیجه بروز درد بخصوص در عضلات می‌شود.
درمانی برای کم‌خونی داسی شکل وجود ندارد و در حال حاضر فقط از دارویی به نان‌هیدروکسی اوره برای کم کردن حملات درد استفاده می‌شود. طرز کار داروی جدید متفاوت است. این دارو که نوعی آنتی‌بادی یا پادتن است به مولکولی به نام P-selecti- حمله می‌کند. این مولکول مسئول انسداد عروق است.سپید
منبع: Medscape

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: